اطلاعات گوشی آیفون 15 لو رفت

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تا زمان عرضه گوشی آیفون 15 زمان زیادی نمانده و احتمالا در اواخر سال 2023 ( 10 دی 1402 ) شاهد معرفی سری محبوب آیفون خواهیم بود. اما قطعا شاید برای شما هم جالب باشه که اپل امسال هم چه نوآوری هایی را به این سری پرطرفدار اضافه خواهد کرد و چه چیزی جذاب‌تر از اخبار و اطلاعاتی که درباره مشخصات گوشی ایفون 15 لو رفته؟ توجه داشته باشید که این مقاله به صورت مداوم درحال بروزرسانی هست و اگر اطلاعاتی درباره آیفون 15 فاش شود میتوانید از طریق همین پست اطلاعات خودتون رو بروز کنید.

فهرست عناوین:

  • دوربین گوشی آیفون 15
  • پردازنده گوشی آیفون 15
  • نمایشگر گوشی آیفون 15
  • مشخصات ظاهری و بدنه آیفون 15

اطلاعاتی که درباره دوربین آیفون 15 لو رفت

1. دوربین اولیت اول و آخر اپل

شایعاتی منتشر شده که وبسایت Nikkie منتشر کرده شرکت سونی سنسور های جدیدی را طراحی و اجرایی کرده که در برابر سنسور های استاندارد موجود در بازار سیگنال اشباع برای هر پیکسل را 2 برابر میکند، این قابلیت باعث جذب نور چند برابری خواهد شد. به طور مثال در صورتی که پشت صورت یک شخص اگر نور بسیار زیادی وجود داشته باشد نیز میتوان عکس بسیار بهتر و باکیفیت تری گرفت!

با توجه به شایعات متعددی که درباره تفاوت میان مدل های استاندارد و آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد، نمیتوان گفت که آیا شرکت اپل از این سنسور ها در تمامی مدل های خود استفاده خواهد کرد یا فقط در سری آیفون 15 پرو شاهد این تغییر خواهیم بود. چیزی که به طور قطع میتوان مجهز شدن سری آیفون 15 پرو به پردازنده A17 Bionic همراه با پورت USB-C و دوربین پریسکوپی را پیش بینی کرد.

لنزهای پریسکوپی در سری آیفون 15 پرو عملا مصداق بارز دستیابی به زوم و بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری است که پرچمدار های اندرویدی درحال حاضر مجهز به این تکنولوژی هستند. البته شایعاتی وجود دارد که این لنز فقط در گوشی آیفون 15 اولترا و موبایل آیفون 15 پرومکس عرضه خواهد شد.

 

2. آیفون 15 پرومکس با دوربین 48 مگاپیکسلی

شایعات جدیدی منتشر شده که با توجه به توییت Ice Universe شرکت اپل احتمالا از جدیدترین سنسور دوربین سونی IMX903 در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس بهره می‌برد. طبق اطلاعاتی که منتشر شده اندازه سنسور دوربین حدودا 1 اینچ هست که نسبت به نسل قبلی کمی بزرگ‌تر است اما نسبت به پرچمدار قدرتمندی مثل شیائومی 13 اولترا کوچک تر هست.

اگر تخصصی تر به این موضوع نگاه کنیم، سنسور دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس اندازه ای برابر با 1/1.14 اینچ خواهد بود درحالی که سنسور دوربین آیفون 14 پرو و پرومکس 1/1.28 متغییر بود. این تغییر قطعا باعث بزرگ‌تر شدن اندازه ماژول های دوربین آیفون 15 خواهد شد.

 

3. زوم متغییر با دوربین تله‌فوتو در گوشی آیفون 15 پرومکس

طبق شایعات و اخباری که در توییتر توسط Revegnus منتشر شده، گوشی آیفون 15 پرومکس همچنان متعهد به سنسور های قبلی خود خواهد بود ولی احتمال وجود یک دوربین تله‌فوتو با زوم متغییر وجود دارد. وجود دوربین با زوم متغییر میتواند باعث شود بین 3 برابر تا 4.5 برابر روی اجسام یا شخص مورد نظر زوم اپتیکال با کیفیت تری داشت، البته باید منتظر ماند و دید که آیا سری جدید آیفون توان رقابت با گلکسی S23 اولترا را با سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری دارد یا نه.

 

4. اطلاعات بیشتر درباره دوربین موبایل آیفون 15

بر اساس گفته های تحلیلگر مشهور اپل، گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از لنز 8P استفاده نخواهند کرد. این نظر با اطلاعات منتشر شده قبلی متفاوت است; لنز 8P یعنی در مقایسه با آیفون 14 پرو، گوشی آیفون 15 پرو یک عنصر اپتیکال اضافی دارkد. افزودن عناصر به لنز، مزایا و معایبی نیز دارد، برخی منابع آگاه گزارش داده اند که خرید موبایل آیفون 15 پرو و گوشی آیفون 15 پرو مکس در آینده با بروزرسانی دوربین اصلی و سلفی عرضه خواهند شد، اما تحلیلگر مطرح محصولات اپل، “مینگ-چی کو”، این نظر را تایید نمی کند.

دوربین گوشی آیفون 15 پرو، ممکن است ارتقا جدیدی نداشته باشد. اما برای گوشی آیفون 15 پرو مکس، تغییر بزرگی وجود دارد، و آن چیزی نیست جز لنز پریسکوپی. این لنز، برای زوم اپتیکال بهتر، منشوری دارد که نور را به چندین لنز داخلی منعکس می‌کند. لنز پریسکوپی در گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ، زوم اپتیکال 10 برابری و زوم دیجیتال تا 100 برابری را فراهم می‌کند؛ در حالی که براساس اخبار غیررسمی، اپل ممکن است زوم اپتیکال 5 برابری را انتخاب کند.

 

5. وجود 2 دوربین سلفی در آیفون 15 اولترا

طبق اطلاعات منتشر شده توسط Majin Bu در توییتر، او ادعا کرده است که در آیفون 15 اولترا، طراحی گوشی‌های خود را تغییر خواهد داد و دو دوربین جلویی در آن قرار خواهد داشت. با این حال، هدف استفاده از دوربین دوم هنوز مشخص نیست. تا اینجای کار صرفا میتوان گفت هدف اپل تفاوت بیشتر بین سری پرو و پرومکس خواهد بود چرا که پیش‌تر اطلاعاتی منتشر شده که مشخص میشود آیفون 15 پرو فقط یک دوربین سلفی دارد.

شاید به عنوان اطلاعات فاش شده از ایفون 15 میتوان به فیلمبرداری با کیفیت 8K در گوشی آیفون 15 اولترا اشاره کرد که هنوز جزئیات دقیقی از آن منتشر نشده، در صورتی که اخبار جدیدی مرتبط با دوربین ایفون 15 منتشر شود در سریعترین زمان ممکن به این بخش از مقاله اضافه خواهد شد.

اطلاعاتی لو رفته درباره پردازنده آیفون 15

1. پردازنده 3 نانومتری در آیفون 15

دیروز شرکت TSMC تولید تراشه‌های 3 نانومتری را آغاز کرد. این فناوری باعث کاهش تا 35 درصدی در مصرف انرژی نسبت به نسل قبلی می‌شود. انتظار می‌رود که تراشه‌های با این لیتوگرافی برای نسل بعدی چیپ‌های اپل نیز استفاده شود، از جمله تراشه A17 Bionic که در آیفون 15 استفاده خواهد شد. در حالی که سامسونگ پیش از این برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری موفق بود، اما TSMC به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ در دنیا، تولید محصولات بی‌شماری با این فناوری را امکان‌پذیر کرد.

از مهم‌ترین مزیت های تراشه 3 نانومتری قدرت بسیار بیشتر و در عین حال مصرف انرژی کمتری را ارائه خواهد کرد، طبق اطلاعات منتشر شده نرخ بهره‌وری تا 35% افزایش می‌یابد. البته شرکت اپل هر سال با عرضه سری جدید از گوشی های آیفون افزایش نرخ بهره‌وری چشمگیری داشته اما عوامل متعددی مثل نمایشگر و … روی مصرف شارژ باتری نیز خواهند داشت.

2. تکنولوژی 5G در ایفون 15

در سال گذشته، «مینگ-چی کو» اعلام کرده بود که آیفون‌های سال 2023 با مودم 5G اپل تولید خواهند شد، اما چند ماه پیش، او اعلام کرد که کوالکام به عنوان تامین‌کننده انحصاری مودم‌های 5G برای آیفون‌های جدید در سال 2023 باقی می‌ماند، زیرا اپل به مشکل در توسعه تراشه 5G خود برخورده است. کو همچنان به توسعه این تراشه ادامه خواهد داد، اما تاریخ معرفی و استفاده از آن در آیفون‌ها هنوز مشخص نیست.

از این رو، انتظار می‌رود تمامی چهار مدل آیفون 15 با مودم اسنپدراگون X70 کوالکام تجهیز شوند. این مودم جدید، مشابه اسنپدراگون X65 موجود در آیفون 14، تا 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت دانلود را فراهم می‌کند و با داشتن قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید، سرعت دانلود و اپلود بیشتری داشته باشد.

اطلاعات افشا شده درباره نمایشگر آیفون 15

1. حاشیه نمایشگر خمیده و بسیار باریک

هرچقدر به زمان عرضه آیفون 15 نزدیک‌تر می‌شویم حجم شایعات در مورد آیفون‌های نسل بعدی به شدت افزایش یافته‌اند.طبق آخرین شایعه که توسط ShrimpApplePro منتشر شده نشان می‌دهد که مدل‌های پرو آیفون 15 با یک نمایشگر فوق باریک و خمیده مجهز می‌شوند.

این طراحی ظاهری شبیه به اپل واچ سری 7 و 8 می‌باشد. هرچند که دیگر مدل‌های گوشی آیفون 15 هیچ حاشیه باریک‌تری نسبت به نسل قبلی نخواهند داشت، اما شیشه خمیده نمایشگر در مدل‌های استاندارد و پلاس نسل بعدی آیفون‌ها قابل انتظار است. همچنین، اندازه نمایشگر در آیفون‌های سری 15 با نسل قبلی یکسان خواهد بود. همه اعضای سری آیفون 15 به جزیره پویا یا داینامیک آیلند مجهز خواهند شد. این ادعا قبلاً توسط دیگر منابع نیز تائید شده است.

با وجود شباهت‌های بین مدل‌های مختلف آیفون 15، اپل در سال جاری تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو را بیشتر کرده است. یکی از اختلافات بزرگ بین این محصولات، استفاده از لنز دوربین پریسکوپی در مدل پرو مکس است. علاوه بر این، باید منتظر تراشه A17 Bionic با لیتوگرافی 3 نانومتری در مدل‌های پرو باشیم. ShrimpApplePro در گذشته با افشای اطلاعات محصولات آینده اپل، عملکرد مناسبی داشته است. از اینرو، می‌توان تقریباً اخبار افشا شده جدیدش را قبول کرد.

 

2. نمایشگر همیشه روشن همچنان محدود به نسخه پرو

گویا اپل در نسل بعدی آیفون، قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند پروموشن و همیشه روشن بودن نمایشگر (AOD) را فقط برای مدل‌های پرو در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد که این قابلیت‌ها در آیفون 15 و ایفون 15 پلاس در دسترس نخواهند بود. اپل مانند سال گذشته، تنها در مدل‌های پرو از فناوری LTPO استفاده می‌کند و تنها خریداران این محصولات می‌توانند از پروموشن و رفرش ریت 1 تا 120 هرتز استفاده کنند. گزارشی نشان می‌دهد که قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز فقط برای مدل‌های پرو در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که اواخر سال گذشته، یکی از منابع معتبر دنیای فناوری، پیش‌بینی کرده بود که اپل جزیره پویا را به تمام گوشی‌های سری آیفون 15 می‌آورد، اما این امکان در مدل‌های پایه و پلاس به نظر می‌رسد در دسترس نخواهد بود. البته توجه داشته باشید که تمام مدل‌های گوشی آیفون 15 با تراشه نمایشگر OLED پیشرفته‌تر با مصرف انرژی پایین‌تر تجهیز شده‌اند، با وجود موارد فوق. این تراشه با استفاده از لیتوگرافی 28 نانومتری به جای 40 نانومتری خواهد بود که باعث افزایش زمان کارکرد و شارژدهی تلفن شما میشود.

 

3. نمایشگر قدرتمند با روشنایی 2500 نیت در آیفون 15 پرومکس

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که اپل در آینده قصد دارد میزان روشنایی نمایشگر گوشی آیفون 15 پرو مکس را افزایش دهد. در حال حاضر، حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون 14 پرو مکس 2000 نیت است، اما شایعات جدید نشان می‌دهد که این رقم در آیفون 15 پرو مکس به 2500 نیت رسیده است. همچنین، به گفته ShrimpApplePro در توییتر، طراحی جدیدی برای مدل‌های پرو  خرید موبایل آیفون 15 در نظر گرفته شده است که شامل لبه‌های خمیده، حاشیه‌های باریک‌تر و بدنه‌ی تیتانیومی می‌شود.

ShrimpApplePro در توییت خود توضیح داده است که اپل می‌تواند در گوشی آیفون 15 پرو مکس از نسل بعدی نمایشگر سامسونگ با حداکثر روشنایی 2500 نیت استفاده کند. با این حال، این خبر تاکنون تأیید نشده است و هنوز هیچ رسمیتی ندارد. راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، همچنان هیچ چیز در این مورد نشنیده است و گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که اپل با استفاده از روش‌های دیگر نیز می‌تواند روشنایی گوشی آیفون 15 پرو مکس را افزایش دهد.

در حال حاضر، حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون 14 پرو و پرو مکس برای استفاده معمولی 1000 نیت و در محیط‌های بیرونی 2000 نیت است. وقتی که محتوای HDR مشاهده می‌شود، این رقم به 1600 نیت می‌رسد. در مقایسه با آیفون 13 پرو، حداکثر روشنایی آن برای استفاده معمولی 1000 نیت و برای HDR 1200 نیت است.

اطلاعات لو رفته از آیفون 15

1.  بدنه تیتانیومی در آیفون 15

در آیفون 15 به جز ویژگی هایی مانند دوربین با قابلیت زوم اپتیکال بالا، فیلمبرداری 8K و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در نسخه پایه، ظاهراً آیفون 15 اولترا هم بدنه جنس متفاوتی خواهد داشت. براساس اطلاعاتی که توسط LeaksApplPro منتشر شده، بدنه این گوشی از تیتانیوم ساخته شده است. تیتانیوم مقاومت بالاتری نسبت به فولاد دارد، سبک تر است و مقاومت بالاتری در برابر خط و خش نشان می دهد. با این حال، با توجه به هزینه بالا، باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این انتخاب برای مشتریان جذاب خواهد بود یا خیر. همچنین، انتظار داریم که گوشی آیفون 15 اولترا با تراشه 3 نانومتری، پورت USB-C و شارژدهی بالاتری باتری به بازار عرضه شود. قابلیت برآمدگی دوربین نیز ممکن است در این گوشی حذف شود.

2. داینامیک آیلند در تمام مدل های آیفون 15

به گفته تحلیلگر مشهور دنیای نمایشگرها، “راس یانگ“، در آینده‌ی نزدیک، مدل‌های استاندارد آیفون با طراحی جزیره پویا یا حفره بیضی شکل همراه خواهند بود و کاربران نسخه‌های استاندارد و پلاس نیز به طراحی بدون ناچ دسترسی خواهند داشت. با این حال، احتمالاً فناوری پروموشن و نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتزی به‌عنوان ویژگی‌های انحصاری، همچنان در مدل‌های پرو خانواده آیفون 15 باقی می‌ماند. طراحی جزیره پویا، که شامل سنسورهای فیس آیدی و دوربین سلفی است، در برخی موارد مانند نمایش تماس‌های دریافتی و همچنین برای فعالیت‌های زنده در اپ‌های شخص ثالث کاربرد دارد. این ویژگی با انتشار iOS 16.1 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

3. افزایش تفاوت بین نسخه های پرو و استاندارد

یک توییت جدید توسط کاربری در رشته توییتر منتشر شده است که به اعتقاد او، شرکت اپل می‌خواهد با افزایش تفاوت بین مدل‌های سری آیفون، فروش مدل‌های “پرو” را افزایش دهد. او به این موضوع اشاره کرده است که اپل در حال ایجاد تفاوت‌های بیشتری بین آیفون 15 پرو مکس و گوشی آیفون 15 پرو است. انتظار می‌رود که اپل برای دستگاه‌های مختلف سری موبایل آیفون 15 از ویژگی‌های متفاوت استفاده کند تا دلایل بیشتری برای خرید به مشتریان ارائه دهد و فروش مدل‌های آیفون را افزایش دهد.

همچنین، احتمالاً برخی از ویژگی‌های جدید به دستگاه‌های سری آیفون 15 اضافه خواهد شد، مانند “جزیره پویا” جدید بالای نمایشگر که قادر به نمایش نوتیفیکیشن‌ها به صورت متحرک است و سیستم دوربین تله فوتو پریسکوپی که احتمالاً تنها در آیفون 15 پرو مکس موجود خواهد بود. همچنین، ادعا شده است که در نسل بعدی گوشی‌های آیفون، به جای گوشی آیفون 15 پرو مکس، گوشی آیفون 15 اولترا موجود خواهد بود. این تغییر کمی منطقی به نظر می‌رسد، زیرا شرکت اپل به تازگی ساعت پیشرفته جدید خود را با نام اپل واچ اولترا معرفی کرده است.

4. تغییر پورت لایتنینگ به USB-C در EarPods

با تجهیز گوشی‌های سری آیفون 15 به پورت USB-C، اپل به دلیل تغییرات در پورت، باید لایتنینگ را در برخی از لوازم جانبی آیفون‌ها به USB-C تغییر دهد، از جمله هندزفری سیمی. اگرچه EarPods در جعبه آیفون‌ها قرار نخواهد گرفت، اما کاربران می‌توانند آن را به‌طور جداگانه خریداری کنند، علت تمرکز اپل روی این محصول علت تفاوت قیمتی با ایرپاد بوده که همچنان محبوبیت به خصوصی برای برخی کاربران دارد. احتمالاً اپل در کنار آیفون‌ها، سایر محصولات و لوازم جانبی‌اش را با پورت USB-C تجهیز خواهد کرد. بنابراین باید منتظر شارژ کیس ایرپاد، پک باتری مگ‌سیف و مجیک کیبورد و… با پورت USB-C باشیم.

5. نازک‌ترین حاشیه صفحه نمایش در محصولات اپل

یک منبع معتبر با نام Ice Universe در ماه مارس اعلام کرد که حاشیه نمایشگر گوشی آیفون 15 پرو مکس تنها 1.55 میلی‌متر خواهد بود. حالا، او تصویری از کاور شیشه‌ای سه مدل آیفون 14 پرو، گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس منتشر کرده است که نشان می‌دهد که حاشیه آیفون 15 پرو کمتر از آیفون 14 پرو خواهد بود. در حالی که حاشیه آیفون 14 پرو 2.1 میلی‌متر است، حاشیه موبایل آیفون 15 پرو 1.55 میلی‌متر خواهد بود. این تغییر بهبودی نسبت به سال گذشته به‌حساب می‌آید.

 

6. دکمه های غیرمتحرک در آیفون 15

گزارش‌هایی درباره استفاده از دکمه‌های غیرمکانیکی در پوشی آیفون 15 پرو و پرو مکس منتشر شده است. این دکمه‌ها با استفاده از یک ریزپردازنده اختصاصی، حتی در حالت خاموشی دستگاه، برخی از عملکردهای خود را حفظ می‌کنند. همچنین، میزان حساسیت این دکمه‌ها قابل تنظیم است و با افزایش میزان حساسیت، امکان استفاده از آن در شرایطی مانند استفاده از دستکش یا کاور محافظ، فراهم می‌شود.

برای استفاده بهینه از این دکمه‌ها، کیفیت ساخت لوازم جانبی نیز مهم است. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که در نسخه‌های پرمیوم آیفون در نسل بعدی، سه موتور Taptic برای بازخورد هپتیک استفاده می‌شود، مشابه آیفون ۷ معمولی و پلاس.

 

7. افزایش طول عمر باتری گوشی ایفون 15 با سنسور LiDAR سونی

طراحی و ویژگی‌های امکانات گوشی‌های پرچمدار آینده اپل برای کاربران بهبود خواهند یافت. این شرکت قصد دارد از رویکرد جدیدی برای دکمه‌های تنظیم صدا، پاور و سوئیچ سایلنت‌کردن استفاده کند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که مدل‌های آیفون 15 پرو با اسکنرهای LiDAR کارآمد به بازار عرضه خواهند شد که این امر به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد. بر اساس گزارش wccftech، سونی به عنوان تأمین‌کننده اصلی تجهیزات اسکنر LiDAR اپل انتخاب شده است.

تصمیم اپل برای استفاده از اسکنر LiDAR در مدل‌های آیفون 15 پرو به دلیل کارایی و عملکرد بهتر نسبت به حسگر‌های قبلی است. این حسگر که توسط سونی ساخته شده است، انرژی کمتری مصرف می‌کند و عملکرد بهتری نیز دارد. با این حال، این حسگر می‌تواند نتایج مشابه به دست آورد اما مدل‌های گوشی آیفون 15 پرو با باتری بهتری مجهز می‌شوند.

همچنین، استفاده از مودم‌های 5G داخلی، برای انرژی کمتر و اتصال پیشرفته‌تر برنامه‌ریزی شده است. در ضمن، در مدل‌های پرو، دکمه تنظیم صدا یکپارچه شده و یک دکمه فشاری جایگزین سوییچ سایلنت‌کردن استفاده می‌شود و تراشه A17 Bionic با فرآیند 3 نانومتری TSMC بهره برداری می‌شود که در نتیجه، عمر باتری بهتری برای مدل‌های آیفون 15 پرو به دست می‌آید.

 

قیمت آیفون 15 اولترا

با توجه به موارد متعددی که قرار هست در گوشی آیفون 15 شاهد آن باشیم و ارتقا های متعددی که هست شاید قیمت نسخه استاندارد گوشی ایفون 15 افزایش به خصوصی داشته باشید اما بدون شک قیمت آیفون 15 پرومکس بیشتر از حد تصور افزایش خواهد یافت و علت هم مشخص است، با توجه به دوربین جدید، افزایش کیفیت دوربین، اضافه شدن چندین قابلیت متنوع دیگر و همچنین بهبود عملکرد در پردازشگر و نمایشگر و… این افزایش قیمت آیفون پرو و پرومکس تا حد زیادی منطقی به نظر میرسد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.