گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

شیائومی یا سامسونگ، کدوم بهتره؟ اگه دارید برای سال 2024 دنبال گوشی اندرویدی می‌گردید، احتمالاً با این سوال روبه‌رو شدید. این دو برند همیشه در صدر برندهای برتر گوشی هوشمند هستند و رقابت تنگاتنگی با هم دارند. بیایید نگاهی به محصولات این دو غول تکنولوژی بندازیم!

هم شیائومی و هم سامسونگ در بین محبوب‌ترین‌ها هستند. سامسونگ با سری گلکسی‌اش بیش از یک دهه‌ست که در صدر قرار داره، اما شیائومی هم که شرکتی نسبتاً جدیدتره، تونسته خودش رو تو بازار غربی خوب مطرح کنه.

هر دو برند از اندروید استفاده می‌کنند و گوشی‌هایی با قیمت‌های مختلف دارند. در این مقاله، به سه دسته قیمتی گوشی‌های پرچمدار، میان‌رده و اقتصادی پرداخته‌ایم. علاوه بر این، بهتون می‌گیم که هر برند چه اکوسیستمی داره و چطور اندروید رو توی رابط کاربری خودشون ادغام کرده‌اند.

شیائومی در مقابل سامسونگ: مقایسه کاتالوگ های گوشی های هوشمند

پس بیاید نگاهی به پرچمداران بیندازیم، مدل‌هایی که واقعاً نشان دهنده‌ی قدرت و تکنولوژی شیائومی و سامسونگ در سال ۲۰۲۴ هستند. این دو برند هر کدام با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، گوشی‌هایی با قیمت‌های واقعاً جذاب رو معرفی کرده‌اند. بیایید مقایسه‌ای بین مدل‌های فعلی این دو برند داشته باشیم تا ببینیم کدام یک بهتر به نیازهای شما پاسخ می‌دهد.

عرضه جهانی سری Xiaomi 14 که به عنوان بخشی از MWC 2024 انجام شد، در ذهن ما تازه است. سامسونگ قبلاً سری گلکسی اس 24 خود را در ژانویه معرفی کرده بود. بنابراین ما در حال حاضر مروری داریم بر اینکه مدل های پرچمدار این دو سازنده برای سال 2024 چگونه خواهند بود.

در گوشه حلقه نارنجی، Xiaomi 14، Xiaomi 14 Pro و در نهایت Xiaomi 14 Ultra قرار دارند. سامسونگ مدل های خود را بسیار مشابه نام گذاری می کند و گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا را وارد مسابقه می کند.

از آنجایی که می توانید به تفاوت های دقیق جدول نگاه کنید، ما بر روی واضح ترین شباهت ها و تفاوت ها تمرکز خواهیم کرد. هر دو سری گوشی‌های هوشمند جدیدترین فناوری‌ها مانند نمایشگرهای OLED با 120 هرتز، دوربین‌های متعدد با وضوح بالا و استانداردهای بی‌سیم فعلی مانند 5G، بلوتوث 5.3 / 5.4 و WiFi 6E / 7 را ارائه می‌دهند. همچنین جدیدترین اندروید 14 با چندین سال کارکرد وجود دارد. به روز رسانی ها

با این حال، هنوز تفاوت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. به عنوان مثال، شیائومی از نظر شارژ سریع و عملکرد باتری پیشتاز است. در مقابل، سامسونگ قراردادی با سازنده پردازنده کوالکام برای عرضه نسخه‌های اورکلاک شده تراشه‌های اسنپدراگون که در گوشی‌های شیائومی عرضه شد، مذاکره کرد.

سامسونگ در زمینه به روز رسانی نرم افزار همچنان از رقیب خود پیشی می گیرد. در حالی که شیائومی اکنون چهار سال به روز رسانی اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی ارائه می دهد، سامسونگ اکنون با هفت به روز رسانی مهم اندروید و هفت سال به روز رسانی امنیتی در پرچمداران 2024 خود جلوتر است.

همانطور که می بینید: شیائومی و سامسونگ به سختی چیزی برای جدا کردن خود در بازار پرچمدار ندارند. در حالی که تفاوت های جزئی بین خط تولید وجود دارد، هر دو سازنده جدیدترین فناوری های دنیای گوشی های هوشمند را با مدل های خود نشان می دهند.

میان رده

اگر هنوز در مورد گوشی های هوشمند فقط به گران ترین مدل ها نگاه می کنید، چیزهای زیادی را از دست داده اید. این به این دلیل است که بازار میان رده همچنان هیجان انگیزترین بازار از سال 2021 تاکنون است. هم شیائومی و هم سامسونگ در دو سال گذشته دستگاه های میان رده بسیار محبوبی را روانه بازار کرده اند و تقریباً همه آنها نسبت قیمت به عملکرد خوبی را ارائه می دهند.

با وجود تمام توجهات در عرصه پرچمدار، احتمالاً داغ ترین نبردها در فضای میان رده اتفاق می افتد. با دوئل هایی مانند Redmi Note 12 Pro+ در مقابل Galaxy A54، این دسته شامل برخی از پرفروش ترین مدل های هر دو برند می شود.

شیائومی تولید کننده ای با بهترین نسبت قیمت به عملکرد در دنیای گوشی های هوشمند در نظر گرفته می شود و در این مورد باید به معنای واقعی کلمه آن را در نظر گرفت. این شرکت چینی نه تنها مشخصات فوق‌العاده‌ای را در خط تولید Redmi Note 13 خود ارائه می‌کند، بلکه روی برند فرعی پوکو نیز برای ارائه گوشی‌های پرچم‌دار با قیمت‌های میان‌رده حساب می‌کند.

با این حال، سیاست به‌روزرسانی نرم‌افزار شیائومی با وجود پیشرفت‌های اخیر کمی عقب‌تر از سامسونگ است و سیستم عامل از پیش نصب‌شده MIUI حاوی تعداد زیادی نرم‌افزار و حتی تبلیغاتی است که شما را ملزم به غیرفعال کردن آن‌ها به شیوه‌ای ناخوشایند می‌کند. همچنین، در دسترس بودن آنها در ایالات متحده تقریباً صفر است و فقط مدل های وارداتی مستقل در بازارها موجود است.

در اینجا، سامسونگ به وضوح خود را به عنوان یک برند برای گوشی های هوشمند پریمیوم در میان رده نیز معرفی می کند. مدل‌های گلکسی A52، A52s، A52 5G، A72 و A32 که در سال 2021 معرفی شدند، با یکی از طولانی‌ترین تضمین‌های به‌روزرسانی در بازار گوشی‌های هوشمند درخشیدند. سامسونگ اکنون این کار را با گلکسی A35 و گلکسی A55 ادامه می دهد.

با این حال، گوشی ها از نظر مشخصات نیز مجبور نیستند مخفی شوند. نمایشگرهای AMOLED با کیفیت بالا، دوربین‌های سه‌گانه یا چهارگانه با لرزش‌گیر اپتیکال و پردازنده‌های به اندازه کافی سریع برای میان‌رده‌ها دریافت می‌کنید. با این حال، سامسونگ نمی تواند در مورد زمان شارژ سریع گوشی های هوشمند شمع نگه دارد، به خصوص با توجه به اینکه مدل های گلکسی A که از سال 2022 به بازار عرضه شده اند، شارژر در جعبه ندارند.

سطح ورودی اگر قرار است تلفن های هوشمند عمدتاً ارزان باشند، می توانید در چند سال اخیر شاهد پیشرفت هیجان انگیزی در این بخش باشید. مدت‌هاست که شیائومی اولین درگاه تلفن‌های هوشمند با قیمت کمتر از 200 دلار بوده است. سامسونگ به این موضوع واکنش نشان داده و حتی گوشی‌های هوشمند پایه‌ای مانند سامسونگ گلکسی A14 را عرضه کرده است. اساسا، همان مزایا و معایب مانند بخش میان رده اعمال می شود.

این بدان معناست که گوشی های شیائومی به طور معمول عملکرد و ویژگی های بیشتری را با همان مقدار پول ارائه می دهد. با این حال، گوشی های سامسونگ با سخت افزار قوی، کیفیت ساخت بسیار خوب و پوسته اندرویدی خودش، OneUI، متقاعد می شود. با این حال، باید به یک هشدار ویژه برای شیائومی در این رده ابتدایی اشاره کنیم.

شیائومی همچنین گوشی‌های هوشمندی را که نسبت قیمت به عملکرد مناسبی دارند، تحت برند پوکو به فروش می‌رساند. برنامه سازنده در اینجا ارائه بهترین سخت افزار ممکن با کمترین قیمت ممکن است. برای بررسی اجمالی بازار، به لیست ما از بهترین گوشی های هوشمندی که می توانید امروز با قیمت زیر 200 دلار بخرید، نگاهی بیندازید.

از سال 2018، یک دسته کاملاً جدید گوشی های هوشمند باز شده است: تلفن های تاشو با صفحه نمایش لمسی که به سادگی از وسط تا می شوند. اگرچه شیائومی و سامسونگ اولین گوشی های تاشو خود را خیلی سریع معرفی کردند، اما سامسونگ در اینجا به وضوح از همه جلوتر است. از سال 2021 تاکنون، گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ همچنان توصیه خرید گوشی‌های منحصربه‌فرد هستند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که گوشی های هوشمند تاشو همچنان گران هستند. در حالی که Samsung Galaxy Z Fold 5 فرمتی را ارائه می دهد که یک تلفن هوشمند سنتی را در صورت باز شدن به تبلت تبدیل می کند، Galaxy Z Flip 5 بیشتر یادآور یک گوشی تاشو کلاسیک است. از یک گوشی نیمه هوشمند، یک گوشی هوشمند با اندازه کامل دریافت می کنید.

شیائومی Mi Mix Fold را در سال 2021 معرفی کرد که پس از آن Mi Mix Fold 2 در سال 2022 و Mix Fold 3 در سال 2023 عرضه شد. این تاشو از مفهومی مشابه Samsung Galaxy Z Fold 4 پیروی می کند، اما به طور رسمی منتشر نشده است. خارج از چین از آنجایی که ما واردات گوشی هوشمند را توصیه نمی کنیم، به جزئیات بیشتر در مورد دستگاه نمی پردازیم. برای اطلاعات بیشتر، فقط لینک صفحه بررسی ما از شیائومی می میکس فولد را دنبال کنید.

نرم افزار و حریم خصوصی قبلاً در پاراگراف‌های قبلی در مورد هر دو گوشی هوشمند کمی در مورد آن خوانده‌اید: گوشی سامسونگ از نظر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نسبت به گوشی شیائومی موقعیت بهتری دارد. برای اینکه ایده بهتری در این مورد به شما ارائه دهیم، یک بار دیگر هر دو سیستم عامل را بررسی خواهیم کرد.

این مطلب میتونه بهت کمک کنه : جدیدترین گوشی سامسونگ در سال 1403

رابط کاربری One UI سامسونگ همانطور که از نام آن پیداست، رابط کاربری One UI سامسونگ در تمام دستگاه های اندرویدی سازنده استفاده می شود. رابط اندرویدی بهینه سازی شده برای سامسونگ در میان پوسته ها یک چیز زیبایی محسوب می شود و ویژگی های اضافی متعددی مانند ویژگی های چندوظیفه ای گسترده، پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ و پشتیبانی بومی از خدمات سامسونگ مانند S Cloud سامسونگ را ارائه می دهد.

در بررسی جدیدترین پوسته One UI 6 سامسونگ، می‌توانید در مورد گزینه‌های بی‌شماری که سامسونگ با به‌روزرسانی مربوطه به Android 14 پیاده‌سازی کرده است، بخوانید. جدای از ویژگی ها، می توانید منتظر این واقعیت باشید که علاوه بر خدمات خود سامسونگ، نرم افزارهای bloatware از پیش نصب شده بسیار کمی وجود دارد و گاهی اوقات به روز رسانی های بسیار طولانی دریافت می کنید. قول به روز رسانی هفت ساله برای گوشی های پرچمدار داده شد – هم برای به روز رسانی های امنیتی و هم برای نسخه های اصلی اندروید. با این حال، در نرم افزار سامسونگ نیز همه چیز عالی نیست. اندازه عظیم سیستم عامل های سامسونگ در بررسی ها برجسته می شود. بنابراین، حتی قبل از راه‌اندازی گوشی هوشمند سامسونگ، باید تا 15 درصد از فضای ذخیره‌سازی موجود را مصرف کنید. سامسونگ همچنین به طور فزاینده ای روی پیاده سازی اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری خود کار می کند. به عنوان مثال، شما فقط می توانید از ویژگی چند جفت شدن Samsung Galaxy Buds Pro با سایر گوشی های سامسونگ استفاده کنید.

HyperOS شیائومی
سیستم عامل MIUI از یک کاستوم رام سابق برای گوشی های اندرویدی روت شده پدید آمده است. شیائومی این سیستم عامل را پذیرفته و از آن زمان به طور قابل توجهی آن را توسعه داده است. شیائومی در حال حاضر از MIUI رویگردان است و اولین پرچمداران در حال حاضر به HyperOS جدید مجهز شده اند.

شیائومی همچنین سیاست‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود را به‌ویژه برای گوشی‌های پرچم‌دار با پنج سال به‌روزرسانی امنیتی به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشید، همان چیزی که سامسونگ برای مدل‌های متوسط ​​خود ارائه می‌کند. در بازار میان رده، شیائومی اکنون وعده به روز رسانی های امنیتی چهار ساله را داده است که برای اکثر افراد به اندازه کافی خوب است. از سوی دیگر، شیائومی بارها با تبلیغات و bloatware روی گوشی های خود توجه منفی را به خود جلب می کند. برای بسیاری از افراد، سیستم عامل شیائومی نیز سوال برانگیز است زیرا نحوه مدیریت داده های جمع آوری شده کاملاً شفاف نیست. به عنوان یک شرکت چینی، شیائومی باید به شدت از مقررات حفاظت از داده های کشور پیروی کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اطلاعات شما به حزب کمونیست چین منتقل نمی‌شود، ممکن است بخواهید به دنبال سازنده دیگری باشید. این یک موضوع سیاسی است اما ما نمی خواهیم وارد این قلمرو شویم.

پوشیدنی ها و سایر دستگاه ها

هم شیائومی و هم سامسونگ خود را رقیب گوشی های هوشمند نمی دانند. این به این دلیل است که با خرید یک گوشی هوشمند جدید، دریچه ای به اکوسیستم دستگاه های دیگر نیز به دست می آورید. هر دو سازنده ساعت های هوشمند، ردیاب های تناسب اندام، تبلت ها، تلویزیون ها، هدفون های بلوتوث داخل گوش و حتی ماشین لباسشویی یا صندلی توالت هوشمند را ارائه می دهند. با این حال، ما فقط پوشیدنی ها و تبلت های این دسته بندی محصولات را بررسی می کنیم.

در جدول بالا، می توانید بررسی های فعلی این دستگاه ها را از شیائومی و سامسونگ بیابید. با این حال، ما فقط می خواهیم این بخش را برای شما برجسته کنیم تا اکوسیستم هر دو تولید کننده را نشان دهیم. به طور کلی، شیائومی و سامسونگ در این زمینه فضای زیادی برای یکدیگر قائل نیستند. اگر با دستگاه‌های سازنده خاصی احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید با سامسونگ و شیائومی به خرید ادامه دهید.

 

ثبات و پایداری قیمت

شیائومی نمونه بارز سازنده ای است که به اصطلاح “تلفن های سریع” تولید می کند. به عبارت دیگر، خرید گوشی های هوشمند ارزان است و پس از حدود دو سال به پایان چرخه عمر خود می رسد. سازنده فناوری‌های شارژ سریع را ارائه می‌کند که طول عمر باتری را کاهش می‌دهد و تضمینی برای به‌روزرسانی که با بازه زمانی مشابهی مطابقت دارد. تنها گران‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی با سه سال به‌روزرسانی امنیتی، ضمانت به‌روزرسانی طولانی‌تری ارائه می‌دهند. داستان در مورد سامسونگ کمی متفاوت است. همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از گوشی های هوشمند سامسونگ اکنون به روز رسانی های پشتیبانی طولانی مدت را دریافت خواهند کرد. برای مثال، دستگاه‌های جدید سری S24 را می‌توان تا سال 2031 مانند گوشی‌های پیکسل اخیر با خیال راحت استفاده کرد. طرز کار این گوشی ها به اندازه ای خوب است که دستگاه ها باید با کمی دقت و احتیاط بیشتر تا آن زمان دوام بیاورند. با این حال، حتی سامسونگ نیز با گوشی های هوشمند سطح پایین خود از فرهنگ تلفن های سریع مصون نیست. قانون کلی در اینجا این است: هر چه یک گوشی هوشمند سامسونگ گران‌تر باشد، از نظر تئوری می‌توانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

با این حال، هیچ یک از این دو برند تولید کننده گوشی های هوشمند پایداری نیستند. سامسونگ شارژرها را در بسیاری از گوشی‌های هوشمند گران‌تر خود حذف می‌کند و به قطعات پلاستیکی ساخته شده از تورهای ماهیگیری بازیافتی در سری S22 متکی است. شیائومی چیزی شبیه به Mi 11 را برنامه ریزی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت شارژر را از بسته بندی برای بازار غرب خارج نکند.

با این حال، اجتناب از ضایعات الکترونیکی با حذف شارژر نمونه بارز پایداری در سامسونگ نیز نیست. بنابراین گام‌های کوچک در مسیر درست نباید دلیلی برای خرید سامسونگ باشد. اگر پایداری برای شما مهم است، باید به سراغ مدل هایی مانند Shiftphone یا Fairphone 5 بروید که به دلیل فرم ماژولارشان قابل تعمیر و ارتقا هستند.

نتیجه

شیائومی یا سامسونگ، کدوم یکی بهتره؟ این سوال ممکنه توی بازار گوشی‌های هوشمند خیلی پیچیده باشه، مخصوصاً وقتی حرف از رقبایی مثل چین و کره‌ جنوبی به میان می‌آید. این دو برند از گوشی‌های ساده برای مبتدیان تا مدل‌های پیشرفته مثل گوشی‌های تاشو رو پوشش می‌دهند.

توی ۲۰۲۴، سامسونگ خودش رو بیشتر به عنوان سازنده‌ای از گوشی‌های لوکس با مدل‌هایی مثل گلکسی اس ۲۴ اولترا معرفی می‌کنه، که گران‌قیمت و با تکنولوژی روز دنیا هستند. اما شیائومی هم با پرچم‌دارهای Ultra خودش همچنان به عنوان یک برند با ارزش بالا شناخته می‌شه، که گوشی‌های میان‌رده‌ای عالی رو با قیمت مناسب ارائه می‌ده.

سامسونگ با رابط کاربری One UI خودش و به‌روزرسانی‌های طولانی مدت برای گوشی‌ها، از پایه تا پرچم‌دار، جایگاهش رو به عنوان یک برند لوکس تقویت می‌کنه. از طرفی، شیائومی با تلاش برای برابری با سامسونگ، پیشرفت‌های خوبی داشته و مدل‌هایش در اروپا به راحتی در دسترس هستند، اما هنوز در آمریکا عرضه نمی‌شوند.

این رقابت بین دو غول تکنولوژی همچنان هیجان‌انگیز است و دلیل خوبیه که هر از گاهی به این مقاله سر بزنید تا از آخرین به‌روزرسانی‌ها باخبر شوید!

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.