جدیدترین گوشی سامسونگ 2023-2024 در کلاس های مختلف

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

سامسونگ یکی از بزرگترین بازیکنان در دنیای گوشی‌های هوشمند به همراه اپل است و این به دلیل خوبی‌های زیادی است؛ این شرکت چندین از بهترین گوشی‌های موجود را تولید می‌کند. گوشی‌های این شرکت از طراحی‌های بسیار خوب، دوربین‌های عالی، مشخصات فنی قدرتمند و یک ست کامل از ویژگی‌ها بهره‌مند هستند.

در صدر این فهرست، گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra قرار دارد که یک تکامل در طراحی گلکسی الترا با ارتباطاتی به سری گلکسی نوت لاکنش به نظر می‌رسد، که اصولاً بهترین گوشی اندرویدی موجود است. اما تعداد زیادی از گوشی‌های دیگر گلکسی نیز که ارزش ملاحظه دارند، وجود دارند.

همچنین، با هر یک از گوشی‌های این لیست، شما می‌توانید اشتباهی کنید، به ویژه که سامسونگ تعدادی از بهترین گوشی‌های قاب‌پیچی را نیز تولید می‌کند، همچون Samsung Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z.

مهم است که توجه داشته باشید که گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 الترا اعلام شده‌اند و از 31 ژانویه به فروش می‌رسند. پس از بررسی این گوشی‌ها، ممکن است ترتیب انتخاب گوشی‌های برتر ما تغییر کند، بنابراین اگر طرفدار سامسونگ هستید، ممکن است بخواهید قبل از خرید گوشی جدید صبر کنید. برای نظرات اولیه‌مان، نقد و بررسی گلکسی S24، نقد و بررسی گلکسی S24 پلاس و نقد و بررسی گلکسی S24 الترا را بررسی کنید. و اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های جدید گلکسی را دارید، می‌توانید یکی را رزرو کنید: راهنمای پیش‌فروش گلکسی S24 ما را مشاهده کنید.

پس از این، می‌توانید یک انتخاب از بهترین گوشی‌های سامسونگ بر اساس آزمایش‌های گسترده ما و تجربه‌ی کارشناسان بخوانید. اگر نیاز به راهنمایی در خرید گوشی دارید، خوشحال می‌شویم که کمک کنیم.

این بخش به شما یک خلاصه کوتاه از برگزیده‌های گوشی‌های برتر سامسونگ ارائه می‌دهد که در حال حاضر در دسترس هستند. با جزئیات در مورد طراحی، ویژگی‌ها و مشخصات کلیدی، دلیل اینکه هر گوشی ارزش زمان و پول شما را دارد، و امتیاز ستاره‌ای بر اساس نقدهای گسترده‌ای که لینک‌های آنها را نیز در پایین می‌یابید.

1. Samsung Galaxy S23 Ultra

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

دوربینی نوآورانه و یک تراشه اختصاصی، گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra را به بهترین گوشی سامسونگ که در حال حاضر موجود است تبدیل کرده است.

2. Samsung Galaxy A54

سامسونگ گلکسی A54

چهره زیبا، نمایشگر عالی و دوربین‌های موثر، باعث ترکیب شدن گلکسی A54 به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های ارزشی در بازار می‌شود.

3. Samsung Galaxy Z Fold 5

سامسونگ گلکسی Z فولد

نه فقط بهترین گوشی قاب‌پیچی سامسونگ، بلکه بهترین گوشی قاب‌پیچی به طور کل، Z Fold 5 دستگاهی چندکاره با تعداد کمی از محدودیت‌هاست. البته هزینه‌ای بالا دارد.

4. Samsung Galaxy Z Flip 5

سامسونگ گلکسی Z فلیپ

Z Flip 5 با اصلاح بیشترین نقاط ضعف نسل قبلی‌اش، بدون شک بهترین گوشی کلاه‌مخروطی قابل خرید است.

5. Samsung Galaxy S22 Ultra

سامسونگ گلکسی S23

یک گوشی اندروید بزرگ، قدرتمند و جذاب با دوربین‌های شگفت‌انگیز و هوش تولیدی با قابلیت استفاده از S Pen. ارزش بهتری نسبت به سال گذشته دارد.

6. Samsung Galaxy S23

سامسونگ گلکسی S 22 اولترا

گلکسی S23 استاندارد کوچک، سریع و تجربه قابل اعتمادی از اندروید را ارائه می‌دهد که در بیشترین بخش یک به‌روزرسانی تدریجی است. آن را خرید کنید اگر به یک صفحه نمایش بزرگتر نیاز ندارید.

The best Samsung phones in 2023

در زیر، شما مطالب کامل در مورد هر یک از بهترین گوشی‌های سامسونگ در فهرست ما خواهید یافت. ما هر یک را به طور گسترده تست کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید به توصیه‌های ما اطمینان کامل داشته باشید.

1. Samsung Galaxy S23 Ultra

آنچه که باید بدانید

گرچه به نظر ممکن است به S22 Ultra شباهت داشته باشد، اما گلکسی S23 Ultra با بهبودهای فراوانی برخوردار است که آن را به عنوان بهترین گوشی سامسونگ در دسترس در سال 2023 رتبه بندی می‌کند. به طور خلاصه، این گوشی دارای ساختار محکم‌تر، حافظه سریعتر، باتری کارآمدتر، یک تراشه سفارشی و دوربین اصلی 200 مگاپیکسل جدیدی است که رقبای خود را پشت سر می‌گذارد.

طراحی: گلکسی S23 Ultra تغییرات جزئی را در طراحی عالی پیشین خود ارائه می‌دهد. پروفایل شکل قرصی مشابهی دارد که از بالا به پایین، با جلوه شیشه منحنی جلو و عقب به یک قاب فلزی می‌انجامد. یک تغییر در شعاع کاهش یافته لبه‌های منحنی صفحه نمایش است که یک ناحیه سطح مسطح بیشتری را ارائه می‌دهد.

نمایش: به جز این کم کردن منحنی‌های لبه‌های آن، نمایشگر گلکسی S23 Ultra تجربه مشاهده مشابهی با نمایشگر پیشین خود ارائه می‌دهد. همانند مدل الترا سال گذشته، یک صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با اندازه 6.8 اینچ، رزولوشن 1440 در 3088 و نرخ تازه سازی دینامیک که می‌تواند بین 1Hz و 120Hz متغیر باشد، در اختیار شما قرار دارد.

دوربین: تنظیم دوربین گلکسی S23 Ultra بسیار چندکاره است. این دارای دو دوربین واید، التراواید و دو دوربین تله‌فوتو است که به ترتیب زوم اپتیکال در 3x و 10x را فراهم می‌کنند. با افزودن یک حسگر اصلی با وضوح بسیار بالا برابر با 200 مگاپیکسل، گلکسی S23 به راحتی بهترین گوشی دوربین را که می‌توانید خریداری کنید است.

عملکرد: قبلاً، گوشی‌های Galaxy S توسط چیپست اکسینوس خود سامسونگ یا سیلیکون اسنپدراگون کوالکام تغذیه می‌شدند، اما سری S23 اکنون در سراسر جهان از چیپست Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد. این موضوع اختلافات عملکرد را که قبلاً باعث محدودیت احساس کاربران گوشی‌های مجهز به اکسینوس می‌شد، از بین برده است. و این سریع است. بسیار سریع.

عمر باتری: گلکسی S23 Ultra از همان باتری 5,000mAh مانند نسل قبلی‌اش بهره‌مند است، همچنین از شارژ سیمی 45W و شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس همچون قبلی نیز پشتیبانی می‌کند. در آزمایش‌ها، این گوشی یکی از طولانی‌ترین زمان نمایش صفحه فعال در هر بار شارژ (تقریباً هشت ساعت) را ارائه داد که از هر دستگاهی که اخیراً تست کرده‌ایم بیشتر بود.

ارزش بهای پرداختی: به طور طبیعی، سخت‌افزار فوق‌العاده گلکسی S23 Ultra با هزینه‌ای همراه است و در بسیاری از بازارها گوشی حتی گران‌تر از S22 Ultra است. هیچ دستگاهی که از شما مبلغ چهار رقمی می‌خواهد، نمی‌تواند به عنوان ‘ارزش خوب’ به شرح برسد – اما اگر بتوانید هزینه را بپردازید، این بهترین گوشی سامسونگ برای خرید است.

 

اگر:
❌ برنامه‌ریزی مالی دارید: گلکسی S23 Ultra هزینه بسیار بالایی دارد و حتی در بسیاری از بازارها گران‌تر از نسل قبلی خود است.

❌ از گوشی‌های بزرگ خوشتان نمی‌آید: گلکسی S23 Ultra فقط بزرگ نیست؛ شکل مربع این گوشی غول پیکر به این معناست که به ویژه برای قرار گرفتن در جیب‌ها مناسب نیست. استفاده تک دستی چالشی است، حتی اگر دستان بزرگ داشته باشید.

❌ از One UI خوشتان نمی‌آید: نگاه سامسونگ به اندروید با قلمون‌های خودش، ویژگی‌های اضافی و ظاهر متمایز، برای همه مناسب نخواهد بود. قابل شخصی‌سازی است، اما نمی‌توانید لمس‌های خاص سامسونگ را به‌صورت کامل مخفی کنید.

خرید این گوشی مناسب است اگر:
✅ شما بهترین گوشی دوربین می‌خواهید: به سادگی بگوییم، گلکسی S23 Ultra بهترین تجربه عکاسی قابل حمل را ارائه می‌دهد که با پول می‌توانید بخرید. در اینجا، شما یک حسگر دوربین با وضوح بسیار بالا برابر با 200 مگاپیکسل دریافت می‌کنید، همچنین تعدادی از قابلیت‌های دیگر عکاسی که هیچ گوشی دیگری نمی‌تواند با آنها رقابت کند.

✅ شما نیاز به انرژی حداکثری دارید: گلکسی S23 Ultra عملکرد فوق‌العاده خوبی ارائه می‌دهد. اگر به یک گوشی هوشمند نیاز دارید که بتواند همزمان با تعداد زیادی از وظایف مصرف‌کننده انرژی مقابله کند، واقعاً هیچ دستگاه بهتری در بازار وجود ندارد.

✅ شما بهترین گوشی اندرویدی را می‌خواهید: گلکسی S23 Ultra به استانداردهای مدرن گوشی‌هوشمند به شکل کامل پاسخ می‌دهد و در واقع کمتر چیزی وجود دارد که این گوشی به خوبی انجام ندهد. برای طرفداران اندروید، همه چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید، به همراه چندین قابلیت اضافی دارد.

 

2. سامسونگ گلکسی A54

آنچه باید بدانید

A54 در واقع نسخه “لایت” (سبک) گلکسی S23 در پایین‌ترین قسمت این لیست است، ویژگی‌های زیادی از سری “اس-رنج” را به یک نقطه قیمت پایین‌تر می‌آورد. این گوشی به هیچ وجه ارزان‌ترین گوشی سامسونگ نیست، اما بدون شک در رده میانه قرار دارد و حتماً ارزش ملاحظه دارد اگر برنامه دارید در حد بودجه‌تان باشید.

طراحی: ابعاد این گوشی 158.2 × 76.7 × 8.2 میلی‌متر و وزن آن 202 گرم است، بنابراین می‌توان آن را به عنوان یک گوشی متوسط اندازه‌گیری کرد. اینقدر بزرگ نیست که استفاده از آن ناخوشایند باشد، تا زمانی که دستان شما بیش از حد بزرگ نباشد. همچنین بدون شک زیبا است؛ با اتخاذ زبان طراحی دوربین شناور که در سری S23 یافت می‌شود. رنگ‌های دیگر نیز به همین اندازه زیبا هستند.

نمایشگر: گلکسی A54 از یکی از زیباترین صفحه‌نمایش‌هایی که می‌توانید در یک گوشی با این قیمت ببینید، بهره‌می‌برد. این یک صفحه Super AMOLED با اندازه 6.4 اینچ، با رزولوشن FHD+، نرخ تازه‌سازی 120Hz و 1,000 نیت روشنایی حداکثر است، که بهبودهای خوبی نسبت به نسخه قبلی دارد.

دوربین‌ها: دوربین اصلی از یک حسگر 50 مگاپیکسل f/1.8 با استابیلایزیشن اپتیکال برخوردار است، که همراه با یک دوربین التراواید 12 مگاپیکسل و – پس از انصراف از حسگر عمق (با تشکر از پیکسل‌های همه‌فوکوس روی حسگر اصلی جدید) – یک حسگر ماکرو 5 مگاپیکسل f/2.4 نیز وجود دارد. این دوربین‌ها عکس‌های روشن و پررنگی را به دست می‌آورند، که تصاویر حیات وحش، غذا، مناظر یا افراد را ‘برجسته’ می‌کند. برای یک گوشی با این قیمت، دامنه‌ی داینامیک خوبی دارد و تصاویر نیز تیز هستند، تا زمانی که آنها را با دوربین اصلی گرفته باشید.

عملکرد: گلکسی A54 ممکن است در بخش‌های دوربین و نمایش از رقبای با همان قیمت پیشی بگیرد، اما در زمینه عملکرد عقب‌مانده است. چیپست مورد استفاده در اینجا Exynos 1380 است، که یک قطعه میان‌رده از تولید داخلی سامسونگ است – و اگرچه قابلیت‌هایی دارد، با رقبای هم قیمت خود متاسفانه مساوی نمی‌شود.

عمر باتری: باتری با ظرفیت 5,000 میلی‌آمپرساعت در سایز بزرگ قرار دارد، اما ما می‌بینیم که بسیاری از گوشی‌های میان‌رده این نوع قدرت را در خود جای داده‌اند. این صفحه نمایش روشن و فناوری 5G نیاز به انرژی زیادی دارند، و ما متوجه شدیم که گوشی با راحتی یک روز بین شارژها دوام می‌آورد، اما بیشتر هم نه.

ارزش بهای پرداختی: گلکسی A54 در برخی از بخش‌ها با ویژگی‌های متناسب با گوشی‌های جهانی برتر به شما خدمات می‌دهد، اما در برخی دیگر از رقبا خود ضعیف‌تر است.

اگر:
❌ برای شما کلیت عملکرد مهم است: در حالی که وعده نرم‌افزاری گلکسی A54 قوی است، مانند نسل‌های قبلی، میان‌رنجر جدیدترین سامسونگ هنوز کمی عقب افتاده احساس می‌شود از نظر قدرت خام. این از ابتدا مشکلی نیست، اما سوالاتی در مورد اینکه تجربه کاربر چقدر خوب خواهد بود در آینده مطرح می‌کند.

❌ می‌خواهید بهترین ارزش را برای پولتان ببرید: A54 به خوبی قیمت‌گذاری نشده است، اما همچنین بهترین معامله ممکن نیست، با توجه به آنچه ارائه می‌دهد؛ این به ویژه در انگلستان صحیح است که افزایش قیمت نسلی موجب تلخی اضافی شده است.

❌ از One UI متنفرید: ساختار اندروید سامسونگ به طور کامل مانند تجربیات تمیزتر موجود در گوشی‌های Pixel و Motorola نمی‌نماید، پس اگر با تغییرات راحت نیستید این نکته را در نظر داشته باشید.

اگر:
✅ می‌خواهید یک گوشی میان‌رده شیک داشته باشید: گرچه کمی ضخیم است، A54 یک گوشی خوش‌دیدار است، با طراحی تمیز و رنگ‌های متنوعی که ارزش در نظر گرفتن دارند، به علاوه اینکه در برابر نفوذ گرد و غبار و ورود آب گواهی IP دارد.

✅ می‌خواهید دوربین قوی با قیمت میان‌رنج داشته باشید: گلکسی A54 شاید بهترین گوشی دوربین با قیمت مقرون به صرفه نباشد، اما یک دوربین چندکاره با ویژگی‌های هوشمند و عملکرد خوب در شرایط نور کم است.

✅ قصد دارید مدت طولانی از این گوشی استفاده کنید: گرچه چیپست این گوشی قدرت بالایی ندارد، اما تا زمانی که سامسونگ به وعده‌اش برای چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی ایفای وظیفه کند، A54 قطعاً مقاومت بهتری نسبت به بسیاری از رقبای مشابه یا با همان قیمت خواهد داشت.

3. سامسونگ گلکسی Z فولد 5

آنچه باید بدانید

در گلکسی Z Fold 5، سامسونگ تلاش نکرده است که ژانر را دوباره اختراع کند یا نمایشگر یا طراحی گوشی قابل انعطاف را به طور ریشه‌ای تغییر دهد، به جز امکان تا حالا تا حدی به شکل صاف خم شدن. به جاي اينكه تغییرات اساسی را در Z Fold 4 ایجاد کند، این گوشی تعدادی از بهبودهای کوچک اما خوش‌آمد را به همراه می‌آورد، به علاوه یک پردازنده جدید را به کار می‌گیرد اما جا برای بهبودهای بیشتر را باقی گذاشته است.

طراحی: در حالی که Z Fold 5 با گلکسی Z Fold 4 تا حد زیادی متفاوت نیست، طراحی جدید با قابلیت خم شدن به شکل صاف، نقطه ضعف اصلی این سری را حل می‌کند. کیفیت ساخت عالی و مقاومت در برابر آب با گواهی IP این گوشی را به یک مد راهنمایی تبدیل کرده است.

نمایش: صفحه اصلی یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با اندازه 7.6 اینچ و رزولوشن 2176 × 1812 است که از نرخ تازه‌سازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. انتهای پایین این محدوده برای صرفه‌جویی در مصرف باتری با عدم تازه‌سازی صفحه در زمان‌هایی که لازم نیست مفید است، در حالی که انتهای بالا به معنای اجرای بازی‌ها و ویدئوهایی با حرکت آرام‌تر است. نمایشگر جلد، در عین حال، یک پنل Dynamic AMOLED با اندازه 6.2 اینچ و رزولوشن 2316 × 904 است. همچنین دارای نرخ تازه‌سازی تطبیقی است، اما نسبت جانبی باریک بهترین گزینه نیست.

دوربین: Z Fold 5 سنسورهای مشابهی زیر واحد (هرچند که اینجا توسط یک چیپست قدرتمندتر پشتیبانی می‌شوند) به دو نسل گذشته از Fold دارد. همچنین یک دوربین سلفی روی صفحه جلد و یک دوربین سلفی کم‌کیفیت زیر صفحه اصلی وجود دارد.

عملکرد: ما خوشحالیم که Z Fold 5 از چیپست Snapdragon 8 Gen 2 بالاترین کیفیت کوالکام برخوردار است، زیرا برای ژیمناستیک‌های چندگانه که قابلیت آن دارد، نیاز به تمام توان ممکن دارد.

عمر باتری: باتری تقریباً 15 ساعت دوام داشت که این خوب است، اگرچه ما دوست داشتیم بیشتر باشد. با این حال، رسیدن به این حد نشان‌دهنده قابلیت‌های مدیریت انرژی چیپست است.

ارزش بهای پرداختی: این یکی از گران‌ترین گوشی‌هاست – به ویژه اگر از حداقل 256 گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی استفاده کنید. اما اگر بهترین گوشی قابل انعطاف جهان را می‌خواهید، این قیمت فعلی‌ای است که باید پرداخت کنید.

اگر:
❌ برنامه‌هایتان در محدودیت بودجه هستند: با قیمت 1,799 دلار، این یکی از گران‌ترین گوشی‌های اندروید در بازار است. حداقل، قبل از خرید به دنبال معاملات بگردید.

❌ می‌خواهید شارژ سریع‌تری داشته باشید: گلکسی Z Fold 5 می‌تواند به سرعت مناسبی از طریق شارژ سریع از طریق شارژ باسیم یا بی‌سیم شود، اما اکثر گوشی‌های اندروید ارتقاء سریعتری دارند حتی گوشی‌های میان‌رده.

❌ از بهترین اپتیک دوربین انتظار دارید: برای بهترین عکاسی سامسونگ، باید به جای دیگری نگاه کنید، مانند گلکسی S23 Ultra که دارای مگاپیکسل بیشتر و زوم اپتیکال 10 برابر است.

اگر:
✅ می‌خواهید دو دستگاه در یک: یک تلفن هوشمند مناسب، اگرچه باریک، به شما امکانات تلفن هوشمند را در بیرون و یک تبلت کوچک و زیبا درون فراهم می‌کند. این یک دستگاه اندروید 13 انعطاف‌پذیر و چندمنظوره است.

✅ آماده‌اید یک گوشی قابل انعطاف را امتحان کنید: با وجود اینکه Google Pixel Fold دارای نمایشگر جلد بهتری است، اما Z Fold 5 سامسونگ تجربه قابل انعطاف رفینه‌تری است، به خصوص زمانی که آن را باز کنید و به صفحه اصلی نگاه می‌کنید که مرزها را کاهش می‌دهد و به شما یک صفحه نمایش گسترده‌تر فراهم می‌کند.

✅ می‌خواهید عکاسی با کیفیت: سامسونگ دوربین‌ها را در Z Fold 5 تغییر نداد، اما هنوز یک مجموعه قابل توجه از لنزها هستند و اکنون توسط چیپست قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 پشتیبانی می‌شوند که به بهبود پردازش تصویر کمک می‌کند.

4. سامسونگ گلکسی Z فیلیپ 5

اطلاعاتی که نیاز دارید

سامسونگ از نوع قلابی انعطاف‌پذیر خود را بازنگری نکرد، اما Samsung Galaxy Z Flip 5 همه‌کاره است که برای شرکت کافی است تا تاج انعطاف‌پذیر خود را حفظ کند.

طراحی: بهبود مشهودتری نسبت به انتقال از Z Flip 3 به Flip 4. “پانوراما” سیاه به یک نمایشگر جلد خارجی گسترده‌تر و حالا به صورت رسمی تاشو کردن شده است. همچنین، به دلیل مقداری مقاومت در برابر آب با گواهی IP، این قابل انعطاف تنها در میان clamshell foldable ها قوی‌ترین است.

نمایش: شما یک صفحه “Dynamic AMOLED 2X” با ابعاد 6.7 اینچ و رزولوشن Full HD+ (2640 × 1080) با نرخ تازه‌سازی 120Hz لطفاً لطفاً که می‌تواند به 1Hz کاهش یابد تا عمر باتری را افزایش دهد. نمایشگر جلد خارجی که اکنون نیمه بالای بدنه گوشی را پوشش داده است، قابلیت‌ها را به طور چشم‌گیری گسترش می‌دهد.

دوربین: در Samsung Galaxy Z Flip 5، سه دوربین خواهید یافت که به نظر نخستین بار بسیار شبیه به آن‌های Z Flip 4 به نظر می‌آیند. به جز یک لایه جدید برای کاهش تابش لنز، ارتقاء‌های اصلی به صورت بهبودهای پردازش تصویر و ویژگی‌های جدید FlexCam است.

عملکرد: با اینکه Flip 5 بر روی قابل حمل بودن فشرده تر نسبت به تولیدکنندگی Fold 5 تمرکز دارد، اما در عملکرد قصر نکرده است و از سیلیکون Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 جدید بهره می‌برد.

عمر باتری: پس از عمر متوسط ​​پایین از ورودی‌های قبلی در سری Flip، بهره‌وری بالای چیپ به همراه باتری 3,700mAh به معنای این است که حالا می‌توانید از باتری تمام روزه لذت ببرید. شارژ بی‌سیم در یک clamshell نیز یک نوآوری خوب است.

ارزش پول: در زمان Z Flip 5، رقابت بسیار بیشتری در فضای انعطاف‌پذیر اجرایی وجود دارد، اما ترکیب طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار به این معناست که حتی با این قیمت بالا، این گوشی هنوز یکی از هوشمندترین خریدها در دسته خود است.

اگر:
❌ برنامه‌هایتان در محدودیت بودجه هستند: برای اینکه بهترین باشید، نمی‌توانید در قطعات، مهندسی، پشتیبانی نرم‌افزار یا هر چیز دیگری ذخیره‌نگاری کنید، و این به معنای این است که این قهرمان clamshell با قیمت ویژه‌ای ارائه می‌شود، به ویژه اگر در بازارهایی خارج از ایالات متحده خریداری کنید.

❌ می‌خواهید بهترین clamshell قابل انعطاف را داشته باشید: در حالی که مهندسی‌ای که برای بهبود طراحی Flip 5 صورت گرفته است، قابل انکار است، اما این گونه به نظر نمی‌رسد که بهترین نظریه آخرین Razr Plus / Razr 40 Ultra از موتورولا باشد؛ به ویژه اگر کنار هم قرار گیرد و رنگ‌های امسال کمی محتاط به نظر بیاید، به ویژه که در کنار رنگ جذاب Viva Magenta امضایی Razr قرار می‌گیرد.

❌ از One UI خوشتان نمی‌آید: هرچند One UI سامسونگ یک نگاه قدرتمند و بسیار قابل تنظیم به اندروید است، اما به نظر می‌آید که تا حدی با نگاه‌های استاندارد اندروید از گوگل، سونی یا موتورولا متفاوت است، بنابراین با یک منحنی یادگیری اضافی همراه است.

اگر:
✅ می‌خواهید قوی‌ترین clamshell قابل انعطاف را داشته باشید: Z Flip 5 عملکرد پرچمدار را در برابر دشمنان قابل انعطافی ارائه می‌دهد که به هیچ وجه همانند این گوشی قدرتمند نیستند.

✅ می‌خواهید یک clamshell با دوام داشته باشید: البته که پشت گوریلا گلس ویکتوس 2 این گوشی خطوط ظاهری را بیشتر از آنچه که مایل بودیم گرفته، اما این مانعی برای تبدیل این به یکی از قوی‌ترین clamshells در حال حاضر نمی‌شود.

✅ دوست دارید محتوا ایجاد کنید: فرم‌فاکتور Flip 5 همراه با نمایشگر جلد گسترده به معنای این است که می‌توانید به راحتی آماده شوید تا در هر کجا عکس و ویدئو بگیرید؛ سختی خیلی از فضا و قدرت برای ذخیره و ویرایش در حرکت وجود دارد.

5. سامسونگ گلکسی S22 اولترا

اطلاعاتی که نیاز دارید

گرچه حالا توسط مدل S23 Ultra جایگزین شده است، اما مدل سال گذشته همچنان یک انتخاب عالی برای هر کسی است که یک گوشی بزرگ و قدرتمند می‌خواهد – به ویژه اینکه قیمت آن از زمان راه‌اندازی نسخه 2023 کاهش یافته است.

طراحی: قاب یک آلومینیوم آرمور محکم است که از خم شدن جلوگیری می‌کند. روی بیرون آن به یک نتیجه تقریباً طلایی تا حدودی تمیز شده‌است، این فلز بین لایه‌های پلیت‌های Gorilla Glass Victus+ قرار گرفته‌است. شیشه جلویی براق است و پشت آن یک تمام اشراف گرم است؛ هر دو اثر انگشت را دفع می‌کنند. همچنین این گوشی تا رتبه IP68 ضدآب است.

نمایش: صفحه AMOLED 6.8 اینچی یکی دیگر از نقاط قوت است. این صفحه از رزولوشن 3088 × 1440 پیکسل (WQHD+) پشتیبانی می‌کند که معادل 500 پیکسل در هر اینچ است و با S23 Ultra همخوانی دارد. برخلاف این، iPhone 13 Pro Max با صفحه 2778 × 1284 اینچی و 458ppi دارای چگالی پیکسل کمتری است. مهم است که بگوییم که رزولوشن پیش‌فرض S22 Ultra FHD+ است، که به گفته سامسونگ از زندگی باتری کمتری استفاده می‌کند – با این حال ما در نصف آزمایش‌هایمان به رزولوشن بالاتر تغییر دادیم و تفاوت چندانی متوجه نشدیم.

دوربین: دوربین یک نقطه قوت آشکار در S22 Ultra است. دو لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی وجود دارد: یکی با دیافراگم f/2.4 و زاویه دید 36 درجه (FOV) و دیگری با دیافراگم f/4.9 و زاویه دید 11 درجه (FOV). همچنین یک دوربین الحاقی 12 مگاپیکسل با زاویه دید 120 درجه، به همراه یک دوربین اصلی واید 108 مگاپیکسل (f/1.8) با زاویه دید 85 درجه وجود دارد. قابلیت زوم S22 Ultra به راحتی هر چیزی که تا به حال از یک دوربین تلفن هم دیده‌ایم، را پشت سر می‌زند. بدیهی است که زوم‌های اپتیکال 3x و 10x نه تنها محکم هستند بلکه تصاویر واضح از اشیاء دور فراهم می‌کنند تا می‌توانید بر روی جزئیات بزرگ شوید بدون اینکه پیکسلیت زیادی را مشاهده کنید.

عملکرد: در طی تست‌های شدیدی در طول تقریباً یک هفته، S22 Ultra هیچ وقت ما را ترک نکرد. این یک گوشی سریع و قدرتمند است. پردازنده 4 نانومتری (در گوشی تست ما چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 – در انگلیس یا استرالیا از چیپست Exynos 2200 خود سامسونگ استفاده می‌شود) در آزمون‌های Geekbench از عملکرد پردازنده A15 Bionic اپل پیشی نمی‌کند، اما اعداد خام هرگز داستان کامل را نمی‌گویند. اعداد اپل بهتر هستند، اما S22 Ultra در تمام وظایف هیچ کندی احساس نکرد. شاید تنها موقعیتی که ما یک لرزش کوچک را در پخش ویدیو 8K تشخیص دادیم بود.

عمر باتری: مانند Galaxy S23 Ultra، S22 Ultra دارای یک باتری قدرتمند 5,000mAh و شارژ بی‌سیم است. در تست‌های ما، باتری برای یک روز کامل فعالیت متنوع کافی بود اما بیشتر هم نه بیش از حد. ما کمی متعجب شدیم که یک باتری اینقدر بزرگ توانایی ارائه یک روز و نیم عمر باتری را فراهم نکرد.

ارزش بها: Samsung Galaxy S22 Ultra یک گوشی اصلی با قیمت اصلی است، اما این قیمت اکنون کمی کمتر از قبل از ورود S23 است. با توجه به همه چیزی که در اینجا دریافت می‌کنید، ممکن است ارزش بهتری نسبت به مدل 2023 داشته باشد – البته البته شما از به‌روزرسانی‌های دوربین، عمر باتری و پردازنده عیدی بهره‌مند نمی‌شوید.

خرید این گوشی توصیه نمی‌شود اگر:

❌ فکر می‌کنید که می‌توانید دو روز از عمر باتری استفاده کنید: باتری 5,000mAh این گوشی بزرگ است، اما همچنین گوشی بسیار بزرگی است. این صفحه نمایش و پردازنده قدرتمند تلفن ممکن است کمی بیشتر از انتظار برای مصرف انرژی باشند. با این حال، هنوز یک روز کامل (از طلوع خورشید تا خیلی وقت بعد از غروب) خواهید داشت.

❌ دستان کوچک دارید: این یک گوشی بزرگ است. حتی لبه‌های منحنی هم کاملاً اندازه را کاهش نمی‌دهند. همچنین، بله، این دستگاه لغزنده است. آیا به دنبال یک گوشی کوچکتر از سری Galaxy S هستید؟ به S23 یا S23 Plus نگاه کنید.

❌ طرفدار هدفون‌های سیمی هستید: اگر هنوز به هدفون‌های سیمی 3.5 میلیمتری وابسته هستید، این گوشی برای شما مناسب نیست. سامسونگ جک هدفون 3.5 میلیمتری را از دستگاه حذف کرد (و با هدفون‌های سیمی ارائه نمی‌شود). البته، این دستگاه به طور طبیعی با هدفون‌های بی‌سیم و بلوتوثی عالی کار می‌کند.

BUY IT IF
✅ اگر شما یک افرازکار به تولید محصول هستید: به جز جانشین آن، شما دچار مشکل خواهید شد که یک دستگاه همراه قابل اعتماد‌تر از Samsung Galaxy S22 Ultra پیدا کنید.

✅ اگر شما یک نویسنده یا هنرمند وابسته به یادداشت هستید: اگر علاقه دارید یادداشت‌های دستی بگیرید یا هنرمندی هستید که ایده‌های برتر را در حالت حرکت دارید، S Pen همیشه با شماست. همچنین تنوع کافی دارد تا از تبدیل خط به متن گرفته تا ایجاد هنرهای زیبا، نقاشی‌های ساده و نشانه‌گذاری‌های متنوع پشتیبانی کند.

✅ اگر عاشق عکاسی هستید: ترکیب دوربین در اینجا عالی است و قابلیت زوم به شما اجازه می‌دهد نهایت آنچه که چشم‌های شما می‌بینند را به تصویر بکشید. S23 ارائه بیشتری انجام داده است، اما هنوز هم این یک دوربین عالی است.

6. سامسونگ گلکسی S23

طراحی: گلکسی S23، کوچکترین عضو خانواده S23 است، اما به سادگی یکی از محدوده توانمندترین گوشی‌های سامسونگ تا کنون و شاید بهترین آن‌ها از نظر ظاهری است.

به عنوان پیشینه، گلکسی S23 یک گوشی است که اندازه‌اش کوچک است و می‌توانید آن را در جیب خود بگذارید و فراموش کنید. در دنیای امروزی که گوشی‌های بزرگ به اندازه گلکسی S23 Ultra بزرگ هستند، قاب 146.3 × 70.86 × 7.62 میلی‌متری آن احساس کوچکی می‌کند، اما سامسونگ موفق شده است آن را با طراحی زیبا به نظر بیاید.

نمایشگر: صفحه نمایش 6.1 اینچی گلکسی S23 همچنان همانند نسخه پیشین خود باقی مانده است، که به هیچ وجه چیز بدی نیست. نرخ تازه‌سازی 120Hz و رزولوشن واضح 1080 × 2340 باعث احساس روانی و نمایش تصاویر واضح می‌شود، در حالی که گوشی کفایت زیادی در حفظ دید خوب در آفتاب دارد.

دوربین: آرایه دوربین پشتی گلکسی S23 مشابه S22 است. شما دارای یک لنز اصلی 50MP، یک لنز التراواید 12MP و یک لنز تله‌فوتو 10MP (با زوم اپتیکال 3x) هستید که با گوشی‌های iPhone 14 اپل رقابت می‌کند. خوب بود که سامسونگ گلکسی S23 را با یک لنز اصلی 108MP عرضه کند، اما دستگاه دارای یک دوربین سلفی 12MP تعریف‌شده است که بهتر از نسخه قبلی آن عمل کرده است.

عملکرد: همانند S23 Ultra، S23 پایه از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 اختصاصی کوالکام برخوردار است. در عمل، این پردازنده جدید کوالکام عملکرد استثنایی برای انجام کارهای مختلف موبایل ارائه می‌دهد، بنابراین شما به ندرت به کمبود قدرت با S23 بر می‌خورید.

عمر باتری: گلکسی S23 دارای باتری اندکی بزرگتر از S22 است، که سامسونگ از 3,700mAh به 3,900mAh پرش کرده است. گوشی از شارژ سریع سیمی 25W مشابه S22 پشتیبانی می‌کند، همچنین از شارژ بی‌سیم سریع و قابلیت اشتراک‌گذاری بی‌سیم برخوردار است.

ارزش بهایی: گلکسی S23 استاندارد یک راه نسبتاً مقرون به‌صرفه برای ورود به دنیای گلکسی است. به طبیعت، شما همه چیزی که Ultra ارائه می‌دهد را نمی‌گیرید، اما به همین دلیل این گوشی خیلی ارزان‌تر است.

اگر:

❌ به دنبال یک نمایشگر بزرگ هستید: یک نمایشگر 6.1 اینچی، حتی اگر FHD باشد، ممکن است کمی محدوده‌ای احساس شود، به ویژه اگر تاکنون با یک گوشی 6.5 اینچ یا بزرگتر زندگی کرده‌اید.

❌ بودجه‌ی شما برای Ultra کافی است: ما در مورد ترجیح ما به S23 Ultra حرفی برنگفته‌ایم – اگر به این گوشی اندرویدی با توانمندی فوق‌العاده امکان‌پذیر است، توصیه می‌شود که آن را انتخاب کنید.

❌ یک گوشی S جدید از سامسونگ دارید: اگر تنها از S21 یا S22 ارتقاء می‌دهید، حقیقت این است که این یک ارتقاء تدریجی است و ممکن است شما را از خرید منصرف کند – در واقع بسیار کم چیز جدید در اینجا به جز قدرت پردازش وجود دارد.

خرید آن را در نظر بگیرید اگر:

✅ به دنبال یک گوشی با بودجه مناسب هستید: این گوشی اندرویدی ارزانترین گزینه نیست، اما یک معامله خوب برای یک گوشی از مدل بالای خط سامسونگ S است.

✅ می‌خواهید یک گوشی کوچک: Galaxy S23 با نمایشگر 6.1 اینچی دقیقاً آن چیزی است که دستهای کوچک نیاز دارند، بنابراین اگر اکثر گوشی‌های مدرن را بزرگ می‌یابید، این یک جایگزین عالی است. ما فکر می‌کنیم که ظاهر خوبی هم دارد.

✅ به یک گوشی قدرتمند نیاز دارید: تراشه‌ی Snapdragon Gen 2 اختصاصی کوالکام به شما کافی از قدرت برای بازی، ویرایش ویدیو و سایر وظایف دشوار فنی می‌دهد.

7. سامسونگ گلکسی S23 پلاس

گلکسی اس 23 پلاس یک جایگزین بسیار خوب به اس 23 استاندارد است، اما قیمت قابل توجه بالاتر آن، سخت می‌کند که هر کسی که با اندازه کمتر همان برادر کوچکتر خود راضی است، به خرید این مدل متصل شود. علاوه بر این، از آنجایی که اینجا بسیاری از ارتقاهای قابل توجه نسبت به اس 22 پلاس وجود ندارد به جز قدرت پردازشی، عمر باتری و گزینه‌های ذخیره سازی بیشتر، این احتمالاً یک گونه گونه‌ای بهتر برای کسانی است که تازه وارد دنیای گلکسی شده‌اند یا کسانی که نمی‌توانند هزینه گزاف گلکسی اس 23 الترا را پرداخت کنند.

دیزاین: با حذف فلز کنتور کات قبلی شناخته شده از اطراف آرایه دوربین، گلکسی اس 23 پلاس همان دیزاین جذاب اس 23 استاندارد را دارد، با این تفاوت که در یک بسته بزرگتر به اندازه 76.2 × 157.73 × 7.62 میلیمتر.

نمایش: صفحه نمایش 6.6 اینچی و با رزولوشن 2316 × 1080 پیکسل در گلکسی اس 23 پلاس بزرگ، روشن و واکنشگر است، حتی اگر اساساً از نسل قبلی تغییر زیادی نکرده باشد. تنظیمات نرخ تازه‌سازی و روشنایی انعطاف‌پذیر تلفن نیز نقطه قوت زیادی دارد.

دوربین: گلکسی اس 23 پلاس همان سه دوربین پشتی مانند نسل قبلی خود دارد: دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با دیافراگم f1.8، دوربین التراواید 12 مگاپیکسل با دیافراگم f2.2 و دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسل با دیافراگم f2.4 با زوم اپتیکال 3 برابر. در جلو، دوربین بهبود یافته‌ای با رزولوشن 12 مگاپیکسل در اختیار دارید. این یک تنظیم خوب است، اما امیدوار بودیم که گلکسی اس 23 پلاس از سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 الترا بهره‌مند شود.

عملکرد: گلکسی اس 23 پلاس از چیپست اختصاصی Snapdragon 8 Gen 2 برخوردار است که عملکرد برتر صنعتی ارائه می‌دهد. این گوشی با واکنش نزدیک به بی‌نقصی همراه است، سویپ سریع از صفحه اصلی آن، اجرای چندین برنامه به صورت همزمان یا عکس‌برداری با یکی از حالت‌های پرمصرف دوربین آن، واکنش‌گرا و تقریباً بدون نقص است و حتی در بازی‌ها هم عملکرد قابل توجهی دارد.

عمر باتری: باتری 4,700 میلی‌آمپرساعت گلکسی اس 23 پلاس بزرگتر از مدل استاندارد هم‌اندازه‌اش است و تقریباً برای دو روز شارژ کافی فراهم می‌کند. این گوشی همچنین از شارژ سریع با سیم 45 واتی پشتیبانی می‌کند که مدل کوچکتر اس 23 فقط از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

خرید آن مناسب نیست اگر:
❌ در حال تعیین بودجه هستید: S23 Plus ارزان‌تر از S23 Ultra است، اما S23 هنوز هم ارزان‌تر است. با توجه به اینکه پلاس به جز صفحه نمایش و باتری بزرگتر چیز بسیار بیشتری ارائه نمی‌دهد، ممکن است مدل پایه برای شما مناسب‌تر باشد.

❌ دارای S22 Plus هستید: با وجود عمر باتری، پردازنده و گزینه‌های حافظه اندکی بهتر، S23 Plus برای دارندگان S22 Plus یک دستگاه ضروری برای ارتقا نیست.

❌ می‌خواهید بهترین گوشی دوربین را بخرید: قیمت بالای S23 Plus در بخش دوربین توجیه‌ناپذیر است. برای بهترین گوشی دوربین سامسونگ، به جای آن S23 Ultra را بخرید.

آن را بخرید اگر:
✅ می‌خواهید یک گوشی اندروید از کلاس اول بخرید: S23 Plus به علت پردازنده پیشرو صنعتی و نمایشگر فوق‌العاده‌اش، چندین سال به عنوان یک گوشی از کلاس اول باقی خواهد ماند.

✅ Galaxy S23 برای شما کوچک است: هرچند که اندازه کوچکتر گلکسی S23 را ترجیح می‌دهیم، اما S23 Plus برای کسانی که به گوشی‌های حجیم عادت کرده‌اند، عالی است.

✅ نیاز به عمر باتری طولانی دارید: S23 Plus دارای باتری بزرگ 4,700mAh است که 200mAh بیشتر از نسل قبلی و 800mAh بیشتر از باتری گلکسی S23 است.

8. سامسونگ گلکسی S22

گلکسی S22 از آن دسته گوشی‌هاست که برای آنان که سلیقه آنها متناسب با افتخارات باشد اما بودجه‌شان کمی محدود است. صفحه نمایش 6.1 اینچی این گوشی ممکن است اگر از هر گوشی اندروید با همان قیمت می‌آیید، تنگ بیاید. اما دوربین‌های آن برای اکثر کاربران متوسط علاقه‌مند به عکاسی موبایل قابل قبول خواهد بود و پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 (یا پردازنده Exynos در مناطق خارج از آمریکا و آسیا) آن سریع و قابل اعتماد است. در سال 2023، گلکسی S22 به عنوان یک گزینه ارزشمندتر نسبت به گذشته به نظر می‌آید.

طراحی: در دنیای امروز گوشی‌های بزرگ (مانند گلکسی S22 Ultra)، قاب گلکسی S22 با ابعاد 70.6 × 146 × 7.6 میلیمتر و وزن 168 گرم احساس می‌شود کمی کوچک، اما برای دست‌های کوچک بسیار مناسب است.

نمایشگر: صفحه نمایش Dynamic AMOLED از لبه تا لبه با وضوح 2340 × 1080 پیکسل دارد، که خوب است، اگرچه کمی کمتر از صفحه نمایش Super Retina XDR 2532 × 1170 ایفون 14 است. سامسونگ این کاستی را با داشتن حاشیه سیاه کوچکتر در اطراف صفحه و عدم وجود ناخوشایند ناچ استفاده از نتچ جبران می‌کند.

دوربین: گلکسی S22 دارای یک سه‌گانه دوربین عقب موثر (اگرچه بی‌نظیر نیست) است که شامل یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.8، یک حسگر التراواید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f2.2 و یک حسگر تلفنوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3x و دیافراگم f2.4 است. در جلو یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی وجود دارد که متاسفانه از گلکسی S21 تغییرات چندانی نکرده است.

عملکرد: در ایالات متحده و آسیا، گلکسی S22 از چیپست Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد، در حالی که در سایر مناطق از پردازنده Exynos 2200 خود سامسونگ استفاده می‌کند. هر دو چیپست با 8 گیگابایت رم همراه هستند. در عمل، گلکسی S22 برای وظایف موبایل روزمره بیش از اندازه قدرت دارد و برای ویدئوها، بازی‌ها، فیلم‌برداری 4K و ویرایش ویدئو اضافه نیرو دارد.

عمر باتری: مشخص نیست چرا سامسونگ تصمیم گرفته است ظرفیت باتری گلکسی S22 را نسبت به نسل قبلی خود به مقدار 300 میلی‌آمپر کاهش دهد (تا 3,700 میلی‌آمپر)، اما تأثیر آن در آزمایشات ما اثر اندکی داشت. ما تقریباً 12 ساعت عمر باتری با استفاده متنوع و تقریباً مداوم را دریافت کردیم، که برای یک گوشی با این قیمت کاملاً قابل قبول است.

خرید نکنید اگر:
❌ انتظار دارید از یک صفحه نمایش بزرگتر داشته باشید: صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی، حتی با وضوح FHD، ممکن است کمی محدود کننده به نظر برسد، به خصوص اگر با گوشی‌های 6.5 اینچی یا بزرگتر زندگی کرده‌اید.

❌ بودجه شما برای خرید Ultra مناسب است: ما درباره ترجیح‌مان به Galaxy S22 Ultra صریح بودیم – اگر توان خرید این مدل را دارید، پیشنهاد می‌شود آن را انتخاب کنید.

❌ می‌خواهید بهترین گوشی معمولی گلکسی را داشته باشید: Galaxy S22 از زمان عرضه S23 جای خود را داده است که بهبودهای (البته کم) در قدرت و عمر باتری را به همراه دارد.

اگر:
✅ می‌خواهید یک گلکسی S22 به قیمت خوب بخرید: اکنون که بیش از یک سال از عرضه آن گذشته است، گلکسی S22 هنوز هم در تعدادی از فروشگاه‌ها (شامل آمازون) با تخفیف عرضه می‌شود.

✅ می‌خواهید یک گوشی کوچک داشته باشید: گلکسی S22 با صفحه نمایش 6.1 اینچی، دقیقاً چیزی است که دست‌های کوچک می‌خواهند. بنابراین، اگر اکثر گوشی‌های مدرن را خیلی بزرگ می‌بینید، این یک جایگزین عالی است.

✅ به یک گوشی قدرتمند نیاز دارید: با وجود اینکه دیگر در صدر خط نیست، چیپست گلکسی S22 هنوز به شما کافی از قدرت برای بازی، ویرایش ویدئو و هر کار دیگری را می‌دهد.

9. سامسونگ گلکسی A13

طراحی: این احساس می‌شود که یک گوشی با دوام است، و ما از نحوه جاسازی ماژول دوربین پشتی گوشی در بالا و در گوشه چپ بسیار خوشمان آمد – یک ویژگی که سامسونگ در تمام گوشی‌های گلکسی خود در سال 2022 انجام داد.

نمایشگر: گلکسی A13 سامسونگ دارای یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن 2408 در 1080 پیکسل است که کار خوبی را با وب‌سایت‌ها، عکس‌ها، ویدئوها و بازی‌ها انجام می‌دهد. این مناسب، روشن و واضح است، و در حالی که از HDR یا هر نرخ تازه‌سازی بالاتر از 60Hz پشتیبانی نمی‌شود، ما در این زمینه شکایت واقعی نداشتیم.

دوربین‌ها: بدون شک، خرج کردن یک مقدار بیشتر پول، یک دوربین گوشی را به دست خواهد آورد که عکس‌های قابل توجه‌تری بگیرد، اما در همین حال گلکسی A13 سامسونگ بیشتر اوقات شما را ناراحت نخواهد کرد.

عملکرد: شما قادر خواهید بود هر چیزی را که می‌خواهید اجرا کنید، اما باید با سرعت‌های کمتری نسبت به یک گوشی گران‌قیمت‌تر روبرو شوید.

عمر باتری: ما گوشی را با یک ساعت پخش ویدیو با صدای کم و صفحه با بیشترین روشنایی تست کردیم – که سطح باتری را به میزان 10٪ پایین آورد، که حدود 10 ساعت پخش کل را نشان می‌دهد. با کاهش روشنایی صفحه، می‌توانید این مدت زمان را به طولانی‌تر کشانید، بنابراین برای تماشای فیلم در سفرهای دوردست مناسب خواهید بود.

خرید نکنید اگر:
❌ می‌خواهید از فناوری 5G استفاده کنید: در زمان نگارش این متن، نسخه 5G از گوشی Samsung Galaxy A13 در بازارهای انگلیس و استرالیا موجود نیست، در حالی که در بازار آمریکا، مدل 5G یک گوشی کاملاً متفاوت است.

❌ به عملکرد برتر نیاز دارید: Galaxy A13 دارای یک پردازنده کند و حافظه RAM کم است. شما می‌توانید با آن انجام دهید، اما انتظار زیادی از آن نداشته باشید.

❌ مایل به داشتن امکانات اضافی ویژه نیستید: گاهی اوقات، آنچه را پول می‌دهید دریافت می‌کنید، و Samsung Galaxy A13 از برخی امکانات اضافی مانند شارژ بی‌سیم و ضدآب محروم است.

خرید کنید اگر:
✅ به دنبال یک گوشی با قیمت مقرون به صرفه هستید: شما به راحتی گوشی‌های هوشمند تازه‌تر از قیمت Samsung Galaxy A13 پیدا نخواهید کرد.

✅ می‌خواهید یک دوربین مناسب داشته باشید: دوربین چهارگانه در پشت Samsung Galaxy A13 شاید شما را شگفت‌زده نکند، اما این یکی از بهترین دوربین‌ها در این رده قیمت است.

✅ طرفدار Samsung هستید: رابط کاربری Samsung One برای اندروید هر کسی را جلب نمی‌کند، اما به شما زیادی در زمینه سفارشی‌سازی می‌دهد، همچنین برنامه‌های Samsung معمولاً به عنوان جایگزین‌های بسیاری از نرم‌افزارهای پیش‌فرض گوگل عمل می‌کنند.

خواندنی های مای‌تل

مشاهده بیشتر
نقد و بررسی ردمی نوت سیزده پرو Redmi Note 13 Pro 5G نقد و بررسی
3 دقیقه زمان مطالعه

نقد و بررسی ردمی نوت سیزده پرو Redmi Note 13 Pro 5G

شیائومی با بازی اعداد غریبه نیست و در سال 2024 از یک دوربین...

اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

شیائومی یا سامسونگ، کدوم بهتره؟ اگه دارید برای سال 2024 دنبال گوشی اندرویدی...

کدام مدل‌های سامسونگ دارای تشخیص چهره هستند؟ اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

کدام مدل‌های سامسونگ دارای تشخیص چهره هستند؟

گوشی‌های سامسونگ که دارای ویژگی تشخیص چهره هستند، امکان افزایش امنیت و راحتی...

نکات عکاسی حرفه‌ای در شب اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

نکات عکاسی حرفه‌ای در شب

دوربین‌های تلفن در گذشته در شب بی‌استفاده بودند، اما بهترین دوربین‌های تلفن‌هایی که...

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.