مقایسه بین سری گلکسی S، A و Z سامسونگ

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

اگر به دنبال گوشی هوشمند سامسونگ هستید، می توانید از بین سری های مختلف سامسونگ گلکسی یکی را انتخاب کنید. شما می توانید گوشی های رده بالا با بهترین دوربین در سری گلکسی اس سامسونگ و مدل های میان رده و استارت با باتری بزرگ را در سری A سامسونگ بیابید. گوشی های هوشمند سری Z قابلیت تاشو دارند. در این مقاله می‌توانید درباره تفاوت‌های سری گلکسی A، S و Z سامسونگ بیشتر بخوانید.

 

تفاوت سامسونگ A و S و Z

بزرگترین تفاوت بین سری A و S سامسونگ در دوربین و سرعت آن است. دستگاه‌های سری گلکسی اس سامسونگ برای سخت‌ترین کارها مناسب هستند و می‌توانند عکس‌های تیغی بگیرند. آیا از تلفن هوشمند خود با شدت کمتری استفاده می کنید و عکس ها و شارژ سریع را خیلی مهم نمی دانید؟ دستگاه سامسونگ A انتخاب خوبی است. گوشی هوشمند گلکسی Z در صورتی مناسب است که برای کارتان زیاد چند کار انجام دهید یا از گوشی هوشمند خود برای پروژه های خلاقانه استفاده می کنید. این می تواند ویرایش تصویر یا طراحی باشد.

سری های مختلف سامسونگ

سری S: گوشی های هوشمند پیشرفته

سری گلکسی اس سامسونگ از گوشی های هوشمند رده بالا تشکیل شده است. هر ساله مدل های جدید S عرضه می شوند. هر چه عدد بعد از S بیشتر باشد، مدل جدیدتر است. در حال حاضر S24 آخرین مدل است. سامسونگ علاوه بر یک مدل استارت، هر ساله نسخه پیشرفته تری پلاس را نیز عرضه می کند. نسخه Ultra یک دستگاه رده بالای مطلق است. گوشی های هوشمند سامسونگ S Ultra اغلب دارای پیشرفته ترین دوربین ها هستند.

  • طراحی لوکس
  • مناسب برای سخت ترین کارها
  • عکس‌های تیز، محدوده زوم بزرگ
  • شارژ سریع
  • شارژ بی سیم
  • باتری متوسط
     
     

سری A: مدل های استارت و مدل های میان رده

در سری A سامسونگ می توانید مدل های استارت و گوشی های هوشمند میان رده را پیدا کنید. هر چه عدد بعد از A بیشتر باشد، دستگاه بهتر است. گوشی های سری A با شماره بالای 40 مدل های میان رده هستند. با اعداد کمتر، شما یک مدل شروع دارید. هر سال، سامسونگ سری های جدیدی را عرضه می کند که تعداد آنها افزایش می یابد. به عنوان مثال، سامسونگ A55 جانشین سامسونگ A54 است.

  • باتری بزرگ

سری Z: دستگاه های رده بالا تاشو

گوشی های هوشمند از سری گلکسی Z سامسونگ متمایز هستند. دلیلش این است که می توانید این دستگاه ها را تا کنید. سری Z از دستگاه های Fold و Flip تشکیل شده است. می‌توانید یک گوشی هوشمند فولد را مانند یک کتاب تا کنید تا بتوانید از صفحه نمایش بزرگ به عنوان تبلت کوچک استفاده کنید. شما می توانید گوشی هوشمند Flip را مانند جعبه پودری ببندید، بنابراین می توانید به راحتی آن را با خود ببرید. دستگاه های جدید و بهبود یافته هر ساله عرضه می شوند.

  • گوشی های هوشمند تاشو
  • مناسب برای کارهای سخت و چندوظیفه ای
  • عکس ها و فیلم های شارپ
  • شارژ سریع
  • شارژ بی سیم
     
     

طراحی

سری S: پشت شیشه ای، حاشیه های نازک

سامسونگ به گوشی های رده بالای سری گلکسی اس ظاهری لوکس می بخشد. پشت گوشی هوشمند سامسونگ S از شیشه ساخته شده است. صفحه نمایش تقریبا هیچ حاشیه ای ندارد، بنابراین تا کناره های گوشی هوشمند ادامه می یابد.

یک سری: پشت پلاستیکی

اکثر گوشی های هوشمند گلکسی A دارای پشتی پلاستیکی هستند. به این ترتیب این دستگاه ها کمتر لوکس به نظر می رسند. گوشی های هوشمند وزن کمتری دارند. یکی دیگر از تفاوت های سری A و S سامسونگ، حاشیه هاست. مدل های سری A حاشیه های ضخیم تری دارند.

سری Z: گوشی های هوشمند تاشو

شما می توانید گوشی های هوشمند Samsung Z را تا کنید تا از نظر طراحی برجسته تر باشند. از آنجایی که صفحه نمایش ها محکم هستند، می توانید این دستگاه ها را به راحتی باز و بسته کنید. علاوه بر این، طراحی مجلل این گوشی های هوشمند ضخیم و سنگین شبیه به سری S است.

سرعت

سری S: مناسب برای سخت ترین کارها

گوشی های هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ برای سخت ترین برنامه ها و وظایف مناسب هستند. به لطف پردازنده قدرتمند در گوشی هوشمند سامسونگ S، برنامه های سخت افزاری مانند فتوشاپ یا بازی های سه بعدی مشکلی ندارند. علاوه بر این، به لطف رم بزرگ، می توانید به سرعت بین برنامه ها جابه جا شوید.

یک سری: برای استفاده اساسی یا متوسط

اکثر گوشی های هوشمند Galaxy A برای استفاده اولیه مناسب هستند. این می تواند گهگاهی از واتس اپ یا مرورگر اینترنت خود استفاده کنید. آیا عدد بعد از A بالاتر از 50 است؟ دستگاه برای استفاده متوسط ​​مناسب است. می توانید به آرامی بین برنامه هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و بازی های سبک مانند Candy Crush جابه جا شوید.

 

سری Z: قدرتمند، مناسب برای انجام چند کار

گوشی های هوشمند سامسونگ Z همیشه دارای پردازنده های قدرتمندی هستند. همچنین می توانید به راحتی از این گوشی های هوشمند برای سخت ترین برنامه ها و بازی ها استفاده کنید. خیلی سریع بین برنامه های مختلف سوئیچ کنید. از آنجایی که می توانید به راحتی چندین برنامه را همزمان روی صفحه نمایش تاشو باز کنید، این گوشی های هوشمند برای انجام چند کار مناسب هستند.

 

دوربین

سری S: دوربین های تیغ تیز، محدوده زوم بزرگ

گوشی های هوشمند گلکسی اس سامسونگ به خاطر دوربین های پیشرفته خود شناخته می شوند. می توانید در طول روز و در نور کم عکس های واضح و رنگارنگ بگیرید. همچنین می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 8K ضبط کنید. با لنزهای تله فوتو می توانید تا 3 برابر زوم کنید در حالی که عکس واضح است. با نسخه‌های Galaxy S Ultra سری S، حتی می‌توانید تا 10 برابر بدون افت کیفیت زوم کنید.

سری: کمتر تیز

گزینه های تلفن های هوشمند گلکسی A گسترده تر هستند. آنها لنز تله فوتو ندارند تا بدون افت کیفیت، زوم کنند. در طول روز می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید و فیلم‌های خوبی ضبط کنید، اما دوربین‌ها در نور کم کمی مشکل دارند. در این صورت جزئیات و رنگ های کمتری خواهید دید. با دستگاه های A با عدد کمتر از 50، لرزشگیر اپتیکال تصویر ندارید. به این ترتیب عکس های شما تارتر می شوند.

سری Z: با کیفیت بالا، کم حجم

دوربین های سری گلکسی Z سامسونگ مشابه دوربین های دستگاه های S هستند. می توانید در طول روز و در نور کم عکس های تیغی بگیرید. دوربین های این گوشی های هوشمند Z همچنان گزینه های کمتری دارند. دستگاه های Flip لنز تله فوتو ندارند و با Fold می توانید به جای 3 برابر بدون افت کیفیت، 2 برابر زوم کنید.

 

باتری و شارژ

سری S: شارژ سریع، شارژ بی سیم

به طور کلی باتری گوشی های هوشمند گلکسی اس کل روز دوام می آورد. علاوه بر این، آنها از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کنند. به این ترتیب، فقط کمی بیشتر از 1 ساعت طول می کشد تا شارژ شود. همچنین می توانید گوشی های هوشمند سری S سامسونگ را به صورت بی سیم شارژ کنید. با شارژ بی سیم 15 وات، این کار حدود 2 ساعت طول می کشد. شارژر داخل جعبه نیست، بنابراین باید آن را جداگانه سفارش دهید.

سری: باتری بزرگ، شارژ کندتر

اکثر دستگاه‌های سری گلکسی A باتری بزرگی دارند که با استفاده متوسط ​​بیشتر از یک روز دوام می‌آورد. شما نمی توانید گوشی های هوشمند سامسونگ A را به صورت بی سیم شارژ کنید. اکثر دستگاه های Galaxy A از شارژ با 15 وات پشتیبانی می کنند. 100 دقیقه طول می کشد تا کامل شارژ شود. مدل های سامسونگ A با عدد بالای 50 حدود یک ساعت طول می کشد تا با 25 وات شارژ شوند.

سری Z: باتری کوچک، شارژ بی سیم

از آنجایی که می توانید این گوشی های هوشمند را تا کنید، فضای کمتری برای باتری وجود دارد. گاهی اوقات مجبور می شوید این باتری های کوچکتر را در طول روز شارژ کنید. شارژ کامل دستگاه های Fold در 25 وات کمی بیشتر از یک ساعت طول می کشد. مدل های Flip از شارژ با 15 وات پشتیبانی می کنند. حدود 1.5 ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. می توانید به صورت بی سیم با 15 وات شارژ کنید. این حدود 2 ساعت طول می کشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.