هر آنچه که لازم هست راجب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

گوشی Galaxy S24 Ultra در نگاه اول ممکن است خیلی شبیه Galaxy S23 Ultra به نظر برسد. اما جدیدترین گوشی‌های سامسونگ اولین گوشی‌ها هستند که با هوش مصنوعی گلکسی همراه شده‌اند. این یک اصطلاح کلی است برای ابزارها و ویژگی‌هایی که توسط هوش مصنوعی تولیدی قدرت گرفته‌اند و می‌توانند محتوا و پاسخ‌هایی ایجاد کنند که صحبت‌های گفته شده را تداعی می‌کنند (اما همیشه دقیق نیستند) پس از آموزش دیده شدن با داده. این همان نوع هوش مصنوعی است که مدل ChatGPT را تغذیه می‌کند، و خط تولید Galaxy S24 یک نمونه از نحوه کاربرد این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند جدید است.

از یک روز استفاده از Galaxy S24 Ultra می‌کنم و یک ویژگی خاص از Galaxy AI در این مدت کوتاه برای من واقعاً جلب توجه کرده است: Circle to Search. من فقط دکمه هوم را فشار می‌دهم و نگه می‌دارم، و دوره ای که حول هر چیزی روی صفحه می‌کشم، یک جستجوی گوگل برای آن شیء راه‌اندازی می‌شود. تا اینجا که به نظر می‌آید، این به طور حسی و قابل اعتماد کار می‌کند و در مقابل دیگر افزودنی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در Galaxy S24، در زندگی روزمره واقعاً کاربردی به نظر می‌آید.

نیاز دارم بیشتر با Galaxy S24 Ultra زمان بگذرانم تا واقعاً از کاربردی بودن Galaxy AI خودم اطمینان حاصل کنم و دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی جدید و سایر به‌روزرسانی‌ها را تست کنم.

همانطور که در داستان اولیه اولین انطباق‌های من نوشته شده است، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی سامسونگ احساسی از تازگی و تفاوت با ویژگی‌های هوش مصنوعی تولیدی از مایکروسافت و گوگل به من دست نمی‌دهند. به جای اینکه Galaxy S24 Ultra به نظر بیاید که ویژگی‌های هوش مصنوعی تولیدی بر روی گوشی‌های جدید تغییر می‌کنند، به نظر می‌آید که این گوشی یک اظهارنظر در مورد این است که چگونه ویژگی‌های هوش مصنوعی تولیدی در گوشی‌های جدید به یک موضوع اساسی تبدیل می‌شوند.

 

Circle to Search تا کنون ویژگی برجسته Galaxy AI است

Galaxy AI یک مجموعه از ویژگی‌هاست که از ویرایش تصاویر تا ارسال پیام متنی، تماس‌های تلفنی و یادداشت‌برداری را در برمی‌گیرد.
به عنوان مثال، یک ابزار برای جابجا کردن و حذف اشیاء غیرمورد نظر از عکس‌ها و بازنویسی صحنه به گونه‌ای که طبیعی به نظر بیاید وجود دارد. به عنوان مثال، در اپلیکیشن Samsung Notes، می‌توان یادداشت‌ها را به شکل لیست نقاط مرتب کرد و تماس‌های تلفنی را می‌توان به صورت زنده بین زبان‌ها ترجمه کرد. (برای دیدن لیستی از برترین ویژگی‌های Galaxy AI، به داستان اولیه انطباق‌های من مراجعه کنید.)

اما Circle to Search یکی از ویژگی‌هاست که برای من بیشترین جلب توجه را داشته است. این ویژگی که به همکاری با گوگل توسعه یافته است، به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً هر چیزی را که روی صفحه گوشی‌تان دیده‌اید، فقط با کشیدن یک دایره دور آن جستجو کنید. بر اساس زمانی که تاکنون با آن کار کرده‌ام، به نظر می‌آید که Circle to Search به طور قابل توجهی دقیق است و می‌تواند بر اساس آنچه که دور آن را کشیده‌ام، نوع محتوا را که دنبال آن هستم، تشخیص دهد.

برای مثال، وقتی یک تصویر از شخصیت Siobhan Roy از مجموعه موفقیت درامایی HBO به نام Succession را در یک مقاله خبری دور آن کشیدم، Galaxy S24 نتایجی را نشان داد که اطلاعات بیشتری درباره بازیگر Sarah Snook، که این نقش را در این سریال ایفا می‌کند، نشان داد. اما وقتی فقط لباس او را دور کشیدم، نتایجی را گرفتم که نشان می‌دهد کجا می‌توان به لباس‌های رنگ کرمی مانند آنچه او در تصویر داشت پیدا کرد.

همچنین از Galaxy S24 Ultra برای سازماندهی یادداشت‌هایم در حین فرآیند نوشتن نقد استفاده کردم و گفتگوها را تحریر کردم. از این که گوشی توانسته است لیست آزمون‌هایی که می‌خواستم روی Galaxy S24 Ultra انجام دهم را به بولت پوینت‌های تمیز و مرتب تبدیل کند، قدردانی کردم. همچنین اپلیکیشن Recorder سامسونگ ترجمه کتبی یک جلسه را انجام داد و نکات کلیدی را به شکل بولت پوینت‌ها خلاصه کرد. هرچند که برای وظایف مرتبط با کار، فقط به این بولت پوینت‌ها اعتماد نمی‌کنم، اما این یک راه مفید برای دیدن موضوعاتی بود که در زمان‌های خاص در گفتگو بحث شده بود.

این ویژگی منحصر به فرد اپلیکیشن Recorder سامسونگ نیست؛ اپلیکیشن گوگل هم می‌تواند این کار را انجام دهد، همچنین خدمات ترجمه به نوشتاری مانند Otter.ai هم مشابه همین عملکرد را دارند. اما با ترکیب این ویژگی با سایر امکانات مانند توانایی فرمت‌بندی خودکار یادداشت‌ها، شروع به درک این کردم که چگونه هوش مصنوعی تولیدی می‌تواند گوشی‌ها را به دستگاه‌های کارآمدتر تبدیل کند.

دوربین تله فوتو و اسلوموشن جدید Galaxy S24 Ultra

بزرگترین تفاوت بین دوربین Galaxy S23 Ultra و دوربین Galaxy S24 Ultra این است که دوربین تله‌فوتو جدید با رزولوشن 50 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 5 برابر در S24 Ultra جایگزین دوربین تله‌فوتو با رزولوشن 10 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 10 برابر در S23 Ultra شده است. این انتخابی است که سامسونگ پس از شنیدن بازخورد، درک کرده که کاربران به طور کلی ترجیح می‌دهند بین 2 برابر تا 5 برابر زوم کنند. این تغییر نشان‌دهنده یک پاسخ دقیق به ترجیحات کاربران است و هدف از آن بهبود تجربه عکاسی در Galaxy S24 Ultra است.

هنوز زمان کافی برای آزمایش جزئیات را نداشته‌ام، اما از پیشرفت‌ها هم‌اکنون تفاوت‌ها را می‌بینم. به تصاویر زیر با زوم 5 برابر از یک تابلو چوبی که در یک پارک در سن خوزه، کالیفرنیا دیده‌ام، نگاهی بیندازید. در ابتدا ممکن است تصاویر به نظر مشابه بیایند، اما با بزرگ‌نمایی تصاویر تفاوت‌ها مشهود است. متن در تصویر گلکسی S24 Ultra تیزتر است و نویز تصویر کمتری دارد.

Galaxy S24 Ultra

به جز کیفیت تصویر، سامسونگ همچنین ترفندهای جدیدی را در Galaxy S24 Ultra معرفی کرده است. در حالی که ویرایش تولیدی (Generative Edit) پس از اعلام سامسونگ توجه زیادی جلب کرد، Instant Slow-Mo تا به حال بیشترین تأثیر را بر من گذاشته است. فقط با نگه داشتن بر روی یک کلیپ ویدیویی که ضبط کرده‌ام، گوشی آن را به یک ویدیوی حرکتی کند با افزودن فریم‌های اضافی. می‌توانم پیش‌نمایش کنم که چگونه کلیپ به صورت حرکتی خواهد نمایش با فشار دادن و بلند کردن انگشتم بین فوتیج معمولی و حرکتی جلب کنم.

در کل، به نظر می‌آید که هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) قابلیت افزودن کاربردیت و کمک‌کننده‌تر شدن گوشی‌های سامسونگ را دارد. بیشتر ویژگی‌هایی که در حال حاضر موجود هستند، مانند Circle to Search و خلاصه یادداشت‌ها، احساس می‌شود که عملی و مفید هستند تا اینکه یک جلبکی باشند. اما سوال بزرگ‌تر این است که آیا سامسونگ قادر خواهد بود به طور معنادار تفاوت محصولات خود را در آینده نشان دهد، به ویژه اینکه گوشی‌های پیکسل گوگل قابلیت‌های مشابهی ارائه می‌دهند و سامسونگ قصد دارد هوش مصنوعی گلکسی را هم به خط محصولات گلکسی S23 بیاورد.

Galaxy S24 Ultra سامسونگ اکنون دارای طراحی تیتانیومی است

وقتی به تازگی به یک رستوران کره‌ای تلفن کردم تا یک رزرو انجام دهم، هیچ مشکلی در ارتباط با شخص مقابل نداشتم، حتی اگر او انگلیسی صحبت نمی‌کرد. این به خاطر این بود که من داشتم گوشی Galaxy S24 Ultra را امتحان می‌کردم، یکی از سه گوشی جدیدی که سامسونگ آن را در روز چهارشنبه معرفی کرد و قابلیت ترجمه تماس‌های تلفنی به صورت زمان واقعی را دارد.

 

سامسونگ، همانند سایر شرکت‌های صنعت فناوری، در حال حاضر به هوش مصنوعی علاقه‌مند است. سری گوشی‌های Galaxy S24 از ویژگی‌های زیادی مثل مثال ترجمه یادشده بالا بهره می‌برد که از هوش مصنوعی تولیدی استفاده می‌کند؛ هوش مصنوعی که از مدل‌های زبان بزرگ برای ایجاد محتوا یا ارائه پاسخ‌های گفتاری (اما همیشه دقیق نیست) استفاده می‌کند. این یک نشان دیگر است که شرکت‌های فناوری در حال افزایش استفاده از هوش مصنوعی برای تمایز دادن دستگاه‌های خود از سایرین هستند و مصرف‌کنندگان را برای ارتقاء دستگاه‌های همراه خود در بازار گوشی‌های هوشمند که با مشکلات روبرو بوده است، هیجان‌زده می‌کنند.

با مجموعه گوشی‌های Galaxy S24، شما قادر خواهید بود یادداشت‌ها را توسط اپلیکیشن Notes به صورت خودکار فرمت‌بندی یا خلاصه کنید، هر تصویری را دور بکشید تا جستجوی گوگل برای آن مورد اجرا شود، و متن پیام‌های متنی خود را با لحن متفاوتی قبل از ارسال مجدداً بنویسید. سامسونگ تمام این ابزارها (ویژگی‌های دیگر) را زیر عنوان کلی Galaxy AI گروه‌بندی کرده و آن در دسترس گوشی‌های Galaxy S24، S24 Plus و S24 Ultra است. این ویژگی‌ها نیز از طریق یک به‌روزرسانی به خط محصولات Galaxy S23 خواهند آمد.

بعضی از این وظایف ممکن است آشنا به نظر بیایند؛ آن‌ها بسیار به ابزارهای دیگر با قدرت هوش مصنوعی تولیدی شبیه است که از شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت دیده‌ایم. در واقع، سامسونگ در تکنولوژی پشتیبانی از برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خود، از جمله تغییر متون، خلاصه یادداشت‌ها و جابجایی اشیاء فردی در عکس‌ها، با گوگل همکاری می‌کند.

همچنین در گوشی Galaxy S24 Ultra یک دوربین تله‌فوتو جدید با کیفیت تصویر بیشتر و بدنه از تیتانیوم نیز وجود دارد. همه سه گوشی همچنین از آخرین پردازنده کوالکام و صفحه‌نمایش‌های با روشنایی بیشتر استفاده می‌کنند.

من به طور خلاصه قبل از اعلام سامسونگ فرصت داشتم تا مجموعه گوشی‌های Galaxy S24 را بررسی کنم، و در ادامه انطباق‌های اولیه من از مدل Ultra هستند.

Galaxy AI on the Galaxy S24 Ultra

هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) بزرگترین تفاوت بین سری S24 و نسل‌های پیشین آن است، اگرچه این به مدت طولانی نخواهد بود زیرا این ویژگی‌ها به خط محصولات Galaxy S23 نیز خواهند آمد. برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ عبارتند از:

  • Chat Assist برای تغییر لحن، ترجمه یا اصلاح املای پیام متنی قبل از ارسال آن.
  • Live Translate برای ترجمه تماس‌ها به 13 زبان مختلف در حین گفتگو.
  • Circle to Search، که به شما امکان می‌دهد با دور زدن هر شیء در یک عکس، جستجوی گوگل برای آن را شروع کنید.
  • Note Assist برای خلاصه کردن، ترجمه و فرمت‌بندی فایل‌ها در اپلیکیشن Notes سامسونگ و تولید جلد دیجیتال برای یادداشت‌ها.
  • Generative Edit، که مانند Magic Editor گوگل به شما اجازه می‌دهد اشیاء در عکس‌ها را ویرایش و جابجا کنید.
  • Transcript Assist در اپلیکیشن ضبط سامسونگ برای ارائه ترجمه به نوشتار و خلاصه کردن مکالمات.

من اکثر این ویژگی‌ها را بر روی Galaxy S24 Ultra امتحان کردم و به راحتی کار کردند، اگرچه فقط آن‌ها را در دموی کنترل‌شده سامسونگ تست کرده‌ام. استفاده از Live Translate یکم زمان بر بود، اما من تعجب کردم که چقدر آسان بود با یک فرد که به زبان کره‌ای صحبت می‌کرد، مکالمه کردم هنگامی که با آن آشنا شدم.

پس از لمس شماره‌ای که می‌خواستم در لیست مخاطبین گوشی S24 Ultra تماس بگیرم، گزینه Live Translate را انتخاب کردم تا ترجمه را شروع کنم. سامسونگ کلمات من را تقریباً فوراً به زبان کره‌ای ترجمه کرد. پس از اتمام صحبت من، هنگامی که فرد در طرف مقابل پاسخ داد، سامسونگ گفتار او را به انگلیسی تکرار کرد. من می‌توانم ببینم که این می‌تواند در سفر مفید باشد، اگرچه می‌توانم تصور کنم که برای تماس‌گیرندگان و گیرندگانی که با این ویژگی آشنا نیستند، برخی ابتدایی گیجی ایجاد کند.

Circle to Search یک ابزار دیگر چشم‌گیر از هوش مصنوعی گلکسی است که می‌توانم تصور کنم که مفید باشد. کمی شبیه به Google Lens است، به جز اینکه می‌توانید برای اشیاء در عکس‌های موجود فقط با دور زدن آنها جستجو کنید به جای اینکه یک عکس جدید گرفته شود. فقط عکس را باز کنید، دکمه خانه را نگه دارید و شیء مورد نظر خود را دور بزنید. من دائره ای بر روی وافل در یک عکس برنج در گالری عکس گوشی S24 Ultra زدم، و گوگل پیشنهاداتی برای رستوران‌هایی که وافل را در نزدیکی سرو می‌کنند، نشان داد.

همچنین یک عکس از کفش‌های کسی را در ناحیه دمو گرفتم و آنها را دور زدم، و گوگل به سرعت گزینه‌هایی را فراخوانی کرد که این همان کفش‌ها را خریداری کنید. این کار با S Pen گلکسی S24 Ultra کمی آسان‌تر است، اما همچنین می‌توانید از Circle to Search در گوشی‌های معمولی S24 و S24 Plus با استفاده از انگشت خود استفاده کنید.

اپلیکیشن Notes سامسونگ می‌تواند متن را به لیست‌های نقطه‌ای سازماندهی کند و حتی قالب‌های مختلفی را برای انتخاب ارائه دهد. Generative Edit، که خیلی شبیه به Magic Eraser گوگل است، امکان جابجایی، پاک کردن و مدیریت اشیاء فردی در عکس‌ها را فراهم می‌کند.

در یک دمو، یک نماینده سامسونگ حدود منطقه اطراف یک اسکیت‌بوردر در حال انجام یک حرکت در یک عکس را ردیابی کرد و اسکیت‌بوردر را جابجا کرد تا جلوه‌ی پرش او حتی بلندتر به نظر بیاید. سامسونگ و گوگل این ویژگی‌ها را به عنوان چیزهای مفید برای اهداف خلاقانه مطرح کرده‌اند که به هر کسی امکان می‌دهد تا به طور قابل ملاحظه‌ای عکس‌ها را مستقیماً از گوشی خود بدون دانش ویرایش عکس تغییر دهد. با این حال، سخت است که احتمال سوءاستفاده از این قابلیت‌ها را نادیده بگیریم، همانطور که همکار من سارینا دایارام پیش‌تر اشاره کرده است.

یکی از ویژگی‌های عکاسی که به طور خاص من را هیجان‌زده کرده، قابلیت حذف بازتاب در بخش پیشنهادات ویرایش است. به عنوان کسی که به نسبت زیاد از صفحات عکاسی می‌کند، می‌توانم تأیید کنم که چقدر دشوار است از چراغ‌ها و بازتاب جلوگیری کنیم. همچنین می‌توانم ببینم که این می‌تواند برای مسافران علاقه‌مند که در تعطیلات از پنجره‌های ماشین، اتوبوس یا قطار عکس می‌گیرند، مفید باشد.

به وضوح سامسونگ در ابتدا و قبل از هر چیزی بر تولید بهره‌وری با ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 تمرکز دارد، اگرچه بسیاری از این ابزارها حس می‌شود که اغلب آشنا هستند تا جدید. Galaxy AI قابلیت دارد تا انجام برخی از وظایف خاص را در خانواده S24 راحت‌تر احساس کند، اما همچنین چیز جدید و قابل توجهی را به میز خدمت نمی‌آورد. شاید بعد از گذراندن وقت بیشتر با Galaxy S24 Ultra، نظرم متفاوت باشد.

مشخصات و طراحی Galaxy S24 Ultra

بزرگترین تغییر فیزیکی در گلکسی S24 Ultra نسبت به نسل قبلی آن، دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی آن است که یکی از دوربین‌های 10 مگاپیکسلی با زوم را در گلکسی S23 Ultra جایگزین کرده است. این بدان معناست که S24 Ultra ارائه دهنده زوم اپتیکال 5 برابر در مقایسه با زوم اپتیکال 10 برابر گلکسی S23 Ultra است، تصمیمی که سامسونگ پس از اینکه متوجه شد بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند با زوم 5 برابر به جای 10 برابر عمل کنند، گرفته است. این امیدوارم که عکس‌های زوم شده واضح‌تری ارائه دهد، اما من قطعی‌تر خواهم بود وقتی که با دستگاه بیشتری زمان بگذرانم.

در غیر این صورت، سخت‌افزار دوربین گلکسی S24 Ultra اساساً با گلکسی S23 Ultra یکسان است و شامل دوربین اصلی 200 مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3 برابر (علاوه بر دوربین تله‌فوتو جدید 50 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 5 برابر) و دوربین التراواید 12 مگاپیکسل است.

گلکسی اس 24 اولترا همچنین دارای بدنه تیتانیوم، حاشیه‌های کمی باریک‌تر و طراحی سبک‌تر است، اگرچه تفاوت‌ها در اینجا به نظر می‌رسد بسیار کمینه باشد. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که روشنایی صفحه را در هر سه مدل به 2,600 نیت افزایش داده است مقایسه با 1,750 نیت در گلکسی S23 Ultra. صفحه‌نمایش‌های سامسونگ از قبل خیلی روشن بوده‌اند، به ویژه در مقایسه با گوشی‌های Pixel گوگل، بنابراین مطمئناً در نور خورشید حتی آسان‌تر قابل مشاهده خواهند بود. با این حال، این صفحات نسبت به سایر گوشی‌ها در سال 2024 با روشنایی بالاتری روبرو نمی‌شوند. OnePlus 12، دارای صفحه نمایش با روشنایی 4,500 نیت است.

همه سه گوشی از پردازنده جدید Snapdragon 8 Gen 3 شرکت Qualcomm استفاده می‌کنند، که نه چندان جالب است زیرا سامسونگ به طور معمول آخرین چیپ Qualcomm را در گوشی‌های پرچمدار خود در ایالات متحده استفاده می‌کند. Qualcomm این چیپ را در اکتبر 2023 معرفی کرد و توانایی اجرای الگوریتم‌های هوش مصنوعی تولیدی را در دستگاه تبلیغ کرد. S24 Ultra همچنین دارای یک چمبر بخار بزرگتر نسبت به گوشی سال گذشته است، که سامسونگ می‌گوید باید دستگاه را هنگام بازی بازی‌های مستلزم، خنک نگه دارد.

اندازه باتری، حافظه و ذخیره سازی اساساً مشابه گلکسی S23 Ultra هستند. خانواده گلکسی S24 نشان می‌دهد که سامسونگ، همراه با دیگر شرکت‌های فناوری، در حال یادگیری در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی تولیدی می‌تواند در گوشی‌های ما مفید باشد، پس از ظهور سریع ChatGPT. Galaxy AI به نظر می‌رسد یک شروع نازک واعظ است، اگرچه سامسونگ ممکن است بخواهد بیشتر کار کند تا محصولات خود را ویژه کند، به ویژه که گفته می‌شود اپل نیز قرار است امسال بیشتر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تولیدی را به iPhone بیاورد.

خواندنی های مای‌تل

مشاهده بیشتر
نقد و بررسی
3 دقیقه زمان مطالعه

نقد و بررسی گوشی اس 23 اف‌ای Samsung Galaxy S23 FE

طراحی و نمایش سامسونگ گلکسی S23 FE با ابعادی به اندازه 158 در...

نقد و بررسی گوشی شیائومی نوت سیزده Xiaomi Redmi Note 13 4G نقد و بررسی
3 دقیقه زمان مطالعه

نقد و بررسی گوشی شیائومی نوت سیزده Xiaomi Redmi Note 13 4G

طراحی و کیفیت ساخت Xiaomi Redmi Note 13 4Gردمی نوت ۱۳ ۴جی طراحی...

نقد و بررسی ردمی نوت سیزده پرو Redmi Note 13 Pro 5G نقد و بررسی
3 دقیقه زمان مطالعه

نقد و بررسی ردمی نوت سیزده پرو Redmi Note 13 Pro 5G

شیائومی با بازی اعداد غریبه نیست و در سال 2024 از یک دوربین...

اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

شیائومی یا سامسونگ، کدوم بهتره؟ اگه دارید برای سال 2024 دنبال گوشی اندرویدی...

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.