نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

Galaxy A54 5G وظیفه سنگینی را بر عهده دارد: این گوشی جانشین A53 5G سال گذشته است، که گوشی اصلی و اقتصادی سامسونگ بود و میلیون‌ها نفر آن را خریدند.

 

مشخصات سامسونگ گلکسی A54 5G

Galaxy A54 5G دارای صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه کمی کوچکتر 6.4 اینچی و نرخ تازه‌سازی 120Hz است.
پردازنده قدرتمندتر Samsung Exynos 1380
مدل پایه هنوز دارای پیکربندی 6/128GB است
دوربین‌های سه گانه در پشت، اما دوربین سوم یک دوربین ماکرو است
دارای شیار کارت حافظه MicroSD
مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با استاندارد IP67
باتری 5,000mAh با شارژ 25 وات
هنوز هم شارژ بی‌سیم موجود نیست

مشخصات سامسونگ گلکسی A54 5G

در زیر، می‌توانید مشخصات Galaxy A54 5G را با مدل قبلی Galaxy A53 مقایسه کنید، و تغییرات اصلی ارتقاء یافته یک تراشه و سیستم دوربین بازطراحی شده است.

مشخصات سامسونگ گلکسی A54 5G

طراحی و رنگ های Samsung Galaxy A54 5G

Galaxy A54 5G از یک طراحی مشابه با سری پرچم Galaxy S بهره می‌برد: دوربین‌ها در پشت گوشی بالا می‌آیند، هرکدام در محفظه جداگانه‌ای، و این نگاه بهتری است نسبت به جزیره دوربینی که قبلاً داشتیم.

جنس مواد هم اکنون احساس لطافت بیشتری نسبت به پلاستیک ساده‌ای که در مدل قبلی داشتیم دارد، زیرا A54 5G دارای پشتی شیشه‌ای است. اما قاب میانی گوشی از پلاستیک ساخته شده است.

A54 5G همچنین دارای امتیاز مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 است، که عالی است و به معنای توانایی زنده ماندن در آب تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه است.

شما گزینه‌های مختلفی از رنگ‌ها دارید، یک مدل کلاسیک سیاه و یک مدل سفید، و سپس یک نسخه سبز روشن و یک نسخه آبی و پرانرژی (که ما بررسی می‌کنیم و که در تصاویر می‌بینید).

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54

نمایشگر سامسونگ گلکسی A54 5G

A54 دارای یک صفحه نمایش صاف است که ما می‌دانیم که بسیاری از افراد آن را دوست دارند، و همچنین اندکی کوچکتر از مدل قبلی با اندازه 6.4 اینچ مقایسه با 6.5 اینچ مدل قبلی است. شاید حتی تفاوت بسیار کوچکی احساس نکنید، این یک تفاوت بسیار کوچک است.

نمایشگر زیبا و پررنگ به نظر می‌رسد، این یک پنل Super AMOLED با رزولوشن Full HD 1080p است، که همانند مدل معمولی S23 عملکرد خوبی دارد، و همچنین نرخ تازه‌سازی سریع 120Hz دارید، اما در این گوشی ارزان قیمت، نرخ تازه‌سازی تطبیقی ندارید، در حالی که سری S پرچمدارانه دارای نرخ تازه‌سازی تطبیقی هستند.

یکی از معایب نمایشگر A54، حاشیه‌های بزرگ اطراف صفحه است و شما در پایین نیز یک “چان” دارید، بنابراین از لحاظ ظاهری، این بهترین نگاه نیست.

برای احیای مشخصات بیومتریک، یک اسکنر اثر انگشت نوری درون صفحه دارید. این کار را انجام می‌دهد، اما احساس می‌شود کمی سنگین‌تر از اسکنر اثر انگشت فوق‌صوتی در سری پرچمدار Galaxy S است، زیرا گاهی اوقات تعدادی از اسکنرهای اثر انگشت را اشتباه خوانده‌ایم. مزخرف‌ترین چیز، با این حال، انیمیشن لرزان با هر بار باز کردن اثر انگشت است، که واقعاً قابل مشاهده است.

نمایشگر سامسونگ گلکسی A54 5G

دوربین سامسونگ گلکسی A54 5G

ما از طراحی جدید و تمیزتر دوربین قدردانی می‌کنیم، اما همچنین دوست داریم که سامسونگ دیگر بازی “کی بیشترین دوربین را در پشت گوشی قرار می‌دهد” را نمی‌بازد، بنابراین حسگر عمق غیرضروری که در A53 سال قبل داشتیم را حذف کرده و به بهبود واقعی کیفیت دوربین‌های باقیمانده متمرکز شده است.

بنابراین A54 5G جدید با سه دوربین عقب انتها می‌یابد: یک دوربین اصلی با حسگر 50 مگاپیکسل، یک دوربین التراواید با رزولوشن 8 مگاپیکسل، و همچنین یک دوربین ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسل، در حالی که در جلو یک دوربین 32 مگاپیکسلی دارید.

قبل از اینکه به کیفیت تصویر بپردازیم، باید یک جنبه از دوربین را ذکر کنیم که بسیار بدتر شده است: نمایشگر! پیش‌نمایش تصویری که قصد دارید ضبط کنید رزولوشن پایین و پرس و جوش است، یک کاهش عجیب که در نسخه قبلی پیش‌نمایش با کیفیت و رزولوشن بالا داشتیم.

با این حال، عکس‌های واقعی زیباتر هستند. بله، شما با پردازش معمولی سامسونگ با رنگ‌های بیش از حد اشباع مواجه هستید، اما مدل قبلی این را به حداکثر رساند و A54 5G آن را کاهش می‌دهد. تصاویر نیز بسیار واضح‌تر هستند، انگار کسی اثر وضوح را در فتوشاپ اعمال کرده است، اما زمانی که بر روی یک صفحه کوچکتر مشاهده می‌شود، این مزایا دارد. عکس‌های شب نیز کمی بهتر هستند.

دوربین اصلی

در تصاویر گرفته شده با A54 5G جدید دو تغییر مهم وجود دارد: رنگ‌ها جذاب‌تر به نظر می‌آیند و تصاویر واضح‌تر به نظر می‌آیند. بهبود رنگ به معنای این است که لکه‌های گرم وحشتناک در عکس‌های مدل قبلی حالا برطرف شده‌اند و شما دارای یک بازتولید رنگ دقیق‌تر هستید.

اشباع هنوز هم بیشتر از واقعیت است، اما حدس می‌زنیم که این به نظری سبک سامسونگ است.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق‌عریض تغییرات یکسانی در پردازش رنگ و وضوح همان دوربین اصلی را به ارث می‌برد، و این تغییرات به ویژه در طول روز قابل مشاهده هستند.

دوربین جلو

دوربین جلو عکس‌ها را با رنگ‌های دلپذیرتر و جزئیات بهتر ضبط می‌کند و احساس می‌شود که یک ارتقاء خوب نسبت به مدل قبلی است.

کیفیت ویدیو

کیفیت ویدیو یک گام بزرگ بهبود یافته است و استابیلیزیشن بهتری در فیلم‌های 4K و همچنین رنگ‌های واقع‌گرایانه‌تر دارد، در حالی که مدل A53 سال گذشته تن‌های بسیار اشباع شده‌ای را ضبط کرد که به نظر غیر واقعی می‌آید. در نور کم، A54 5G نسبت به نمونه قبلی خود بیشتر نور را ضبط می‌کند و فیلم‌های روشن‌تری را ضبط می‌کند، علاوه بر این مدل قدیمی گاهی اوقات با فوکوس مشکل دارد.

جالب است که سامسونگ در مدل‌های گوشی‌های هوشمند سری S لطفاً به سوی چیپ‌های اختصاصی Exynos خود کوچ کرده است، اما در مدل‌های بودجه‌ای همچنان از این چیپ‌ها استفاده می‌کند، لذا A54 5G از یک چیپ Exynos 1380 جدیدتر و کمی قدرتمندتر استفاده می‌کند.

پیشرفتی که این چیپ جدید به همراه می‌آورد، می‌تواند به وضوح در امتیازات GeekBench که عملکرد پردازنده را اندازه‌گیری می‌کنند، دیده شود. این چیپ جدید در سرعت هسته تکی تقریباً امتیازهای مشابهی را کسب می‌کند، اما در عملکرد چند هسته‌ای تقریباً 50٪ بهبود دارد. در واقع، عملکرد چند هسته‌ای این چیپ با چیپ Tensor نسل اول Pixel 6a برابر است که خوب است.

به هر حال، این هنوز بهترین گوشی در دسته‌اش نیست: Pixel 6a همچنان سریعترین سرعت هسته تکی را دارد و انتظار می‌رود Pixel 7a که به زودی منتشر خواهد شد، این تفاوت را به طور قابل توجهی افزایش دهد. رقبایی از OnePlus هم چیپ‌های سریع‌تری دارند، فراموش نشود که iPhone SE 2022 نیز نسبت به گوشی‌های بودجه‌ای اندروید به طور قابل توجهی سریع‌تر است (اما تنها باعث کردن تضاد‌های دیگر می‌شود).

در واقعیت، A54 5G بیشتر اوقات خوب اجرا می‌شود، اما هرگز به صورت کاملاً صاف نیست، چرا که گاهی اوقات میکرواستاتر قابل مشاهده است. این یکی از بزرگترین نقدهای من به این گوشی است: در حالی که کیفیت ساخت و صفحه نمایش عالی هستند، هنگام استفاده از گوشی به سرعت حس می‌شود که یک دستگاه ارزان‌تر با کمی محدودیت است. و این لزوماً باید اینگونه نباشد زیرا ما در این کلاس از OnePlus و Google تلفن‌های هوشمند صاف‌تری را تجربه کرده‌ایم.

معیارهای عملکرد:

در مورد حافظه RAM و فضای ذخیره‌سازی، یک مدل پایه با 6/128GB و یک نسخه با 8/256GB وجود دارد که با توجه به بهبودهای اعمال شده در دوربین و احتمالاً ضبط بیشتر ویدئوهای 4K، منطقی است.

Samsung Galaxy A54 5G One UI و نسخه اندروید

گلکسی A54 5G با رابط One UI 5.1 بر روی اندروید 13 اجرا می‌شود، که در کل یک تجربه آشنا است.

مانند سایر گوشی‌های سامسونگ، گلکسی A54 از مزیت پشتیبانی طولانی از نرم‌افزار برخوردار است. شما از 4 سال به‌روزرسانی اندروید اصلی (پس از اندروید 14، اندروید 15، اندروید 16 و اندروید 17) و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی برخوردار خواهید بود.

هیچ تولیدکننده دیگر گوشی اندرویدی به این اندازه در این رده دستگاه‌ها این پشتیبانی را ارائه نمی‌دهد، بنابراین این یک نقطه فروش اصلی برای گلکسی A54 است!

باتری سامسونگ گلکسی A54 5G

گلکسی A54 5G دارای باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعت است، همان اندازه باطری مدل قبلی. این همچنین بزرگتر از بسیاری از رقباست، بنابراین این یک خبر خوب است.

همانطور که در تست‌های باتری ما می‌بینید، عمر باتری در گلکسی A54 5G جدید از نسل قبل تغییر زیادی نکرده است، اما با توجه به اینکه تلفن قبلی یک عملکرد بسیار خوب داشته است، نمی‌توانیم شکایت کنیم.

در زندگی روزمره، تلفن به راحتی از روزهای حتی بلندتر عبور می‌کند و می‌توانید با مصرف متوسط یک روز و نیم را انتظار داشته باشید، اما البته ممکن است با مصرف زیاد مانند تایک‌تاک، میزان مصرف باتری کاهش یابد.

سرعت شارژ سامسونگ گلکسی A54 5G

گلکسی A54 از سرعت شارژ دهی مشابه نسل قبلی با توان 25 واتی پشتیبانی می‌کند و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین در جعبه دستگاه شارژری همراه نیست، بنابراین این نکته را باید در نظر داشته باشید. ما استفاده از شارژر استاندارد 25 واتی از سامسونگ را پیشنهاد می‌دهیم، اینها بسیار قابل اعتماد هستند و حدود 25 دلار در آمازون قابل تهیه هستند.

در اینجا نرخ شارژ به صورت دقیقه اندازه گیری شده است:
در 15 دقیقه – 27 درصد شارژ
در 30 دقیقه – 45٪
شارژ کامل 1 ساعت و 21 دقیقه طول می کشد

کیفیت صوتی Samsung Galaxy A54 5G و Haptics

گلکسی A54 5G دارای یک دستگاه اسپیکر اصلی زیر گوشی و یک اسپیکر ثانویه در بالای گوشی برای مکالمات تلفنی است، و کیفیت صدا که از آنها به دست می‌آید برای قیمتی که پرداخت می‌کنید کاملاً قابل قبول است.

با این حال، قابل قبول برای قیمت، از کاملاً عالی خیلی دور است و بزرگترین مشکل با تحریک‌های بسیار منفعل در صدای پایین به حدی که صداهای باس یا دمنوش را به راحتی تحریک می‌کند، بسیار خوب نیست و ما ترجیح می‌دهیم کمی کم‌تر در صدا برویم. در مقایسه با گلکسی S23 فلگ‌شیپ، می‌توانید بدون شک این تفاوت را بشنوید، زیرا گوشی مدل S دارای بیشترین باس و در صداهای بیشتری در حداکثر حجم است.

گلکسی A54 5G دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیست.

رقبای Samsung Galaxy A54 5G

بزرگترین رقیب گلکسی A54 5G بدون شک پیکسل 6a ساخته شده توسط گوگل است، و زمانی که آن راه افتاد، نسل بعدی پیکسل 7a. سری A پیکسل با نسخه تمیزتر اندروید و به‌روزرسانی‌های روز اولیه که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند (گوشی‌های گلکسی ماه‌ها پس از انتشار توسط گوگل به‌روز می‌شوند). پیکسل‌ها کمی سریع‌تر به نظر می‌آیند، دوربین با عملکرد بهتر را دارند، اما عمر باتری به اندازه گلکسی A54 5G خوب نیست.

در زمینه آیفون، مسابقه‌کننده واضح آیفون SE مدل 2022 است، اما در واقع ما پیشنهاد می‌کنیم آیفون 11 یا آیفون 12 را که با قیمت کمی بیشتر دارید و اندازه صفحه نمایش بزرگتر و عمر باتری بیشتری را ارائه می‌دهند. اپل مزیت یک اکوسیستم غنی‌تر، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، چیپ‌های سریع‌تر و پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر دارد، اما برای این مزایا باید بیشتر پول پرداخت کنید.

خلاصه سامسونگ گلکسی A54 5G

در آخرین روز، گلکسی A54 5G یک لایه نقاشی تازه به یک محصول موفق است که در حال رقابت شدید است.

ما از سبک‌گذاری طراحی جدید خوشمان آمده، از پردازنده بهبود یافته استقبال کرده و از آنچه سامسونگ با دوربین‌ها انجام داده است لذت برده‌ایم. به عنوان یک کل، A54 5G به نظر می‌رسد یک گوشی بسیار مناسب‌تر برای استفاده روزانه نسبت به نسخه قبلی با کمترین تضادها باشد. و این که گوشی سامسونگ باشد، به معنای قوی بودن در طولانی‌مدت نیز است.

بزرگ‌ترین اذیت‌آوری همچنان یک عملکرد کمی کندتر و کمی خشن باقی می‌ماند، می‌توانید کمی از تردد آن را هنگام بازکردن گوشی یا هنگام مالتی‌تسک مشاهده کنید، و این فقط احساس کننده‌ترین نیست. دیگر چیزی که ممکن است شما را از خرید A54 5G باز دارد این است که در حالی که کیفیت ویدئو بهبود یافته است، استبلاییشن ویدئو هنوز هم یک مسئله است و اگر قصد دارید تعداد زیادی فیلم ضبط کنید، این بهترین گوشی برای انجام این کار نیست. عدم وجود یک دوربین زوم و محدود بودن حالت پرتره به دوربین‌های واید، دیگر بزرگ‌ترین کاستی‌ها هستند.

ما اهمیت زیادی به عدم وجود شارژ بی‌سیم ندادیم، اما می‌دانیم که بسیاری از افراد به این موضوع اهمیت می‌دهند، اما به طور کلی این تقریباً همه شکایت‌هایی است که در مورد A54 5G داریم.

گوشی‌های ارزان‌تر هر روز بهتر می‌شوند و A54 5G یک نمونه کامل است. پس حالا ببینیم آیا گوگل می‌تواند با پیکسل 7a مجدداً توانایی رقابت را ارتقا دهد!

مزایا

یک ظاهر طراحی زیبا و تمیز
کیفیت تصویر بهبود یافته است
عمر باتری جامد
دارای اسلات کارت microSD
هاپتیک بهبود یافته

معایب 

عملکرد گاهی اوقات احساس لکنت دارد
تثبیت ویدئو می تواند بهبود یابد
بدون شارژ بی سیم

https://www.phonearena.com/reviews/samsung-galaxy-a54-review_id5732

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.