نقد و بررسی گوشی سامسونگ A55

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

قبلاً اینطور بود که اگر یکی از دستگاه های مقرون به صرفه سری A سامسونگ و گوشی های پرچمدار سری S آن را در کنار هم قرار دهید، تفاوت ها به راحتی قابل تشخیص است. امروزه، همه چیز کمی متفاوت است و سازش هایی که با ارزان تر شدن به وجود می آید، آن چیزی نیست که قبلا بود. دستاوردهای ثابت سامسونگ در بخش میان‌رده‌ها مانند دستگاه‌های پیکسل A گوگل سرفصل‌هایی را به خود اختصاص نداده است، اما اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که به اندازه کافی خوب است، آنقدر خوب است که شما را دوام بیاورد، همچنان یکی از گزینه‌های بهتری هستند. چند سال و به اندازه کافی ارزان است که بانک را خراب نمی کند. گلکسی A55 آخرین ویژگی ها را ندارد. خوشبختانه، نیازی به پاسخگویی به آن بودجه مناسب ندارد.

نقد و بررسی گوشی A55

طراحی و ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A55

صفحه نمایش هر تلفن هوشمند یا تبلتی بخشی از تجربه است. خوشبختانه گوشی گلکسی A55 از پس این کار برمی آید. به لطف صفحه نمایش 6.60 اینچی FHD Super AMOLED با تقویت کننده بینایی سامسونگ و نرخ رفرش 120 هرتز، گوشی هوشمند گلکسی گران‌تر، اما همچنان ارزان‌تر سامسونگ، همچنان بسیار واضح به نظر می‌رسد.

حتی اگر این صفحه‌نمایش همان صفحه‌نمایش موجود در Galaxy A35 ارزان‌تر باشد، تجربه‌ای که ارائه می‌دهد به سختی قابل ایراد است. به لطف محافظ Gorilla Glass Victus، صفحه نمایش گلکسی A55 به گونه ای ساخته شده است که بسیاری از رقبای میان رده آن نمی توانند با آن مطابقت کنند.

سپس این نقاط قوت با یک عامل احساس که کمی برتر است ترکیب می شود. طرفین گلکسی A55 به جای پلاستیک از آلومینیوم ساخته شده است. حتی اگر گاهی اوقات برای میل من کمی بیش از حد صنعتی به نظر برسد، این لمس کوچک تا حد زیادی باعث می شود که سخت افزار فروتن گرانتر از آنچه هست احساس شود.

کیفیت ساخت بهتر تنها مزیت برتر اینجا نیست، اگرچه یکی از ملموس‌تر است. گلکسی A55 همچنین دارای مقاومت در برابر آب IP67، eSIM، اتصال 5G، شارژ سریع 25 واتی و حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش است. یکی از مواردی که در اینجا حذف می شود، شارژ بی سیم است، که مشکل ساز نیست، اما با توجه به اینکه امروزه در میان رده های بیشتر و بیشتری رو به رو می شود، برجسته است.

تفاوت بین گلکسی A55 امسال و گلکسی A35 به شما می گوید که هدف اصلی این دو گوشی چه کسی است. جدا از اضلاع آلومینیومی ذکر شده، نکته اصلی فروش این گوشی نسبت به گوشی هایی مانند گلکسی A35 (و گلکسی A54 سال گذشته) مربوط به دوربین است.

در قسمت جلویی گلکسی A55 یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تکی (و غیرقابل تعجب) وجود دارد. در همین حال، پشتی دارای یک لنز سه گانه است که استعداد و مهارت فنی یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی را ترکیب می کند. این راه‌اندازی با معرفی تعدادی از ویژگی‌های نرم‌افزار Galaxy AI موجود در گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا همراه است.

این فهرست از ویژگی‌های تصویر مجاور هوش مصنوعی، طولانی نیست. این بیشتر به حذف سریع و آسان افراد ناخواسته، بازتاب ها و سر و صدا خلاصه می شود. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید ویژگی‌های درگیرتر یا پیشرفته‌تری مانند رونویسی با هوش مصنوعی، ترجمه یا حرکت آهسته فوری را داشته باشید، همچنان باید هزینه کنید.

برای اینکه بدانید دوربین سامسونگ گلکسی A55 چه کارهایی را می تواند انجام دهد، به گالری تصاویر زیر مراجعه کنید.

در مجموع، تنظیمات دوربین در پشت گلکسی A55 به احتمال زیاد کسانی را که تشنه زوم بیشتر هستند یا در تولید محتوا علاقه مند هستند را سیر نمی کند. با این اوصاف، وفاداری و انعطاف کافی در اینجا وجود دارد که بتواند اکثر نیازهای روزمره من را برطرف کند. بیشتر اوقات، لحظه را ملاقات می کرد. اگر به دنبال نتایج حرفه‌ای‌تر هستید، آن را به‌عنوان یک دوربین کاهش نمی‌دهد، اما پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به دستگاه سال گذشته است.

عملکرد گوشی ا 55 سامسونگ

عملکرد گوشی سامسونگ a55

پردازنده کمی بیش از حد کند یکی دیگر از بزرگترین معایب گلکسی A54 سال گذشته بود، بنابراین خوشحالیم که مشابه سال 2024 مجهز به به روز رسانی در این زمینه است. سامسونگ گلکسی A55 بر روی اندروید 14 (با آخرین نسخه رابط کاربری One UI سامسونگ)، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، پردازنده Exynos 1480، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اجرا می شود. این چیدمان یک ارتقاء قوی نسبت به مدل سال گذشته است، و تفاوت در عملکرد چیزی بود که به سرعت برای من به عنوان کسی که زمان مناسبی را با هر دو دستگاه گذرانده بودم برجسته شد. تجربه نرم‌افزاری به‌اندازه یک نمونه پرچم‌دار ارائه‌شده توسط گوشی هایی مانند Galaxy S24 Ultra چندان جذاب نیست، اما یک پیشرفت قطعی است. برنامه ها سریع بارگذاری می شوند و بازی هایی مانند Dune Imperium و Diablo Immortal به خوبی اجرا می شوند. حتی اگر گلکسی A55 سریع‌ترین گوشی‌ای نباشد که تا به حال استفاده کرده‌ام، باز هم کمابیش به اندازه کافی سریع برای نیازهای من بوده است. باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی A55 مکمل طبیعی این نقاط قوت بود. من هرگز نگران تمام شدن باتری در طول یک روز طولانی نبودم و معمولاً می توانستم باتری دوم را بدون عرق کردن پشت سر بگذارم. گاهی اوقات حتی می‌توانستم آن را به یک سوم برسانم. Samsung Galaxy A55 که با استفاده از پخش ویدئو از طریق WiFi از 100٪ به صفر رسید، 20 ساعت و 35 دقیقه دوام آورد. برای مقایسه، گلکسی اس 24 پلاس تنها 25 ساعت دوام آورد. تفاوت در طول عمر باتری بین این دو دستگاه با توجه به اینکه گرانتر از این دو دارای باتری کوچکتری است، جالب توجه است. تولیدکنندگان تراشه مانند کوالکام و سامسونگ در مورد بهبود بهره وری انرژی در آخرین پردازنده‌های موبایلی برتر خود در سال‌های اخیر درباره بازی بزرگی صحبت کرده‌اند، بنابراین دیدن این پویایی در اینجا قابل توجه است. میان رده‌هایی مانند گلکسی A55 ممکن است از نظر عملکرد و طراحی فاصله خود را کم کنند، اما مزایای ارزان شدن در مورد عمر باتری ممکن است یکی از آسیب‌های این روند باشد.

خرید گوشی A55 سامسونگ

آیا سامسونگ گلکسی A55 ارزش خرید دارد؟

سامسونگ گلکسی ای 55 یک گوشی میان رده درجه یک اما ثابت است که وقتی نوبت به علامت زدن کادرهایی می شود که سلف خود خالی گذاشته است، قدمی را از دست نمی دهد. سریع‌تر است، استفاده از آن حس بهتری دارد، عکس‌های بهتری می‌گیرد و یک سنت بیشتر هزینه ندارد. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این گوشی به عنوان بهترین گوشی هوشمند اقتصادی سال 2024 خود را حفظ خواهد کرد یا خیر، اما در حال حاضر احتمالاً می تواند روی تخت سلطنت آسوده باشد. سامسونگ گلکسی A55 چرخ را برای گوشی های ارزان قیمت دوباره اختراع نمی کند، اما شکاف های مناسب را در آن پر می کند. اگر جایگزین مقرون به صرفه سال گذشته برای گلکسی S23 شما را جلب نکرد، ممکن است.

مزایا:

طراحی proGlitzy
عمر باتری طولانی
پردازنده و دوربین بهتر

معایب : 

فقط به تعدادی از ویژگی های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید
بدون شارژ بی سیم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.