نکات عکاسی حرفه‌ای در شب

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

دوربین‌های تلفن در گذشته در شب بی‌استفاده بودند، اما بهترین دوربین‌های تلفن‌هایی که امروزه می‌توانید بخرید، می‌توانند عکس‌های واقعاً فوق‌العاده‌ای بگیرند، حتی پس از غروب خورشید. گوشی‌های پرچم‌دار برتر مانند iPhone 15 Pro و Samsung Galaxy S24 Ultra دارای حالت‌های شب هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد حتی در نیمه‌شب تصاویر روشن و واضح بگیرند. حتی تلفن های مقرون به صرفه تر مانند Pixel 8 به مهارت های عکاسی در شب به طرز شگفت انگیزی مجهز هستند. این نوع عکاسی در شب برای گرفتن نوردهی طولانی در طول چند ثانیه به یک DSLR روی سه پایه نیاز داشت. اما گوشی های امروزی می توانند در شب بدون نیاز به تجهیزات اضافی، تصاویری با ظاهر عالی بگیرند. و این عالی است، زیرا به این معنی است که هر بار که می‌خواهید بعد از غروب خورشید یک عکس زیبا بگیرید، نیازی به حمل یک دوربین و سه پایه سنگین به داخل شهر ندارید.

نکات عکاسی حرفه‌ای در شب

اما گرفتن تصویری که به اندازه کافی دوست دارید چاپ کنید و روی دیوار خود قرار دهید، فقط یک مورد انتظار برای تاریکی و بیرون کشیدن تلفن شما نیست. برای گرفتن عکس‌هایی که می‌خواهید در سال‌های آینده به گذشته نگاه کنید، هنوز باید کمی کار کنید. من سال‌هاست که یک عکاس حرفه‌ای هستم و اغلب شب‌ها با دوربین حرفه‌ای و تلفنم عکس می‌گیرم. در اینجا نکات مهم من در مورد نحوه گرفتن تصاویر عالی در شب در هر تلفنی وجود دارد.

1. نحوه فعال کردن حالت شب را بدانید

اگر گوشی شما حالت شب دارد، مهم است که قبل از شروع عکسبرداری از فعال بودن آن مطمئن شوید. در گوشی‌هایی مانند سری آیفون 15 یا سایر آیفون‌های اخیر، زمانی که گوشی تشخیص دهد در شرایط کم نور هستید، حالت شب به طور خودکار فعال می‌شود. برخی از تلفن‌های اندرویدی حالت‌های شبانه خودکار نیز دارند، در حالی که برخی دیگر از شما می‌خواهند از حالت‌های عکاسی در شب استفاده کنید (در محدوده گلکسی S24 به سادگی Night نامیده می‌شود، در Pixel 8 به Night Sight می‌گویند). تلفن‌های مختلف ممکن است گزینه‌ها یا قراردادهای نام‌گذاری متفاوتی داشته باشند، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه از گوشی خود استفاده کنید – یا اگر تلفن شما حتی یکی از آن‌ها را دارد – جستجوی سریع مدل در گوگل و “حالت شب” باید به سوالات شما پاسخ دهد. حالت‌های شب به طور فزاینده‌ای به یکی از ویژگی‌های ضروری در تلفن‌های دوربین دار تبدیل شده‌اند، بنابراین اگر در چند سال گذشته یک تلفن جدید خریداری کرده‌اید، آنگاه نوعی حالت شب در آن تعبیه شده است.

نحوه فعال کردن حالت شب را بدانید

2. به دنبال نور باشید

اگرچه آیفون‌ها و گوشی‌های گلکسی سامسونگ اخیر می‌توانند عکس‌های شگفت‌انگیزی در نور کم بگیرند، اما برای ایجاد یک تصویر قانع‌کننده، همچنان باید مقداری نور در عکس داشته باشید. بنابراین، رفتن به تاریک ترین بخش جنگل به احتمال زیاد نتایج خوبی برای شما به همراه نخواهد داشت. در عوض، سعی کنید به مناطق پرجمعیت مانند مراکز شهر بروید، جایی که منابع نوری به شکل لامپ های خیابان، ویترین مغازه ها و شاید حتی نورپردازی جشن در طول تعطیلات پیدا خواهید کرد.

3. منتظر لحظه خود باشید

عکاسی عالی از شهر و خیابان اغلب شامل یک شخص به عنوان سوژه در عکس شما می شود، و شب می تواند زمان بسیار خوبی برای گرفتن این تصاویر باشد. با این حال، زمانی که نور محدود است، باید مطمئن شوید که آن شخص دقیقاً همان جایی است که می‌خواهید باشد، و این می‌تواند مستلزم کمی صبر باشد.

 
منتظر لحظه خود باشید

به عنوان مثال، تصور کنید در حال گرفتن عکس در جاده ای هستید که توسط چراغ های خیابان روشن شده است. هر لامپ حوضچه ای از نور می تاباند، و وقتی کسی از میان آن عبور می کند، قبل از اینکه دوباره در تاریکی نامرئی شوند، به طور موقت روشن می شوند. در آن شرایط، توصیه من این است که عکس خود را آماده کنید، با انگشت خود روی دکمه شاتر معلق باشد. ممکن است چند دقیقه منتظر بمانید، اما در نهایت کسی دقیقاً از میان آن حوضچه نور عبور می کند و شما می توانید عکس خود را بگیرید. صبر واقعاً می تواند نتیجه دهد.

 

4. خودتان را ثابت نگه دارید

اگرچه حالت‌های شب در تلفن‌ها مانند نوردهی چند ثانیه‌ای در دوربین‌های DSLR به سه‌پایه نیاز ندارند، اما اگر هنگام گرفتن تصویر تا حد ممکن گوشی را ثابت نگه دارید، بهترین نتایج را خواهید گرفت. اگر سه پایه همراه خود ندارید، به دنبال دیواری کم ارتفاع، سطل زباله یا هر چیزی که بتوانید گوشی خود را در حین عکاسی روی آن ثابت کنید، نگاه کنید. اگر چیزی در این نزدیکی نیست، می توانید با محکم نگه داشتن آن در هر دو دست، نزدیک نگه داشتن آن به سینه و جمع کردن آرنج ها به سمت شکم، به ثابت نگه داشتن گوشی کمک کنید. این به کاهش برخی از لرزش های طبیعی در دستان شما کمک می کند و ممکن است در گرفتن تصویر واضح تر تفاوت ایجاد کند.

خودتان را ثابت نگه دارید

5. اگر از حالت های حرکتی استفاده کنید

Pixel 8 و 8 Pro (و همچنین سری های قبلی پیکسل 7) می توانند عکس های معمولی عالی در شب بگیرند، اما همچنین دارای یک حالت نوردهی طولانی هستند که به شما امکان می دهد عکس های خلاقانه ای بگیرید که معمولاً فقط با استفاده از سه پایه قابل دستیابی هستند. . در حالی که این حالت در روز به خوبی کار می کند تا چیزهایی مانند آبشارها را تار کند، در شب نیز بسیار خوب عمل می کند، به خصوص برای سوژه هایی مانند اتومبیل هایی که در خیابان های شهر رانندگی می کنند.

نوردهی طولانی، چراغ‌های جلو و عقب را محو می‌کند، و آنها را از توپ‌های نوری ساکن به خطوط اثیری تبدیل می‌کند و راه خود را در صحنه می‌گذراند. برای دریافت این افکت باید از حالت Motion گوشی استفاده کنید و مطمئن شوید که Long Exposure روشن است. عکس‌های با نوردهی طولانی مانند این زمانی که دوربین را ثابت نگه می‌دارید و عکسی می‌گیرید که هم سوژه‌های ثابت (مانند ساختمان‌ها و چراغ‌های خیابان) و هم سوژه‌های متحرک (مانند ماشین‌ها، اتوبوس‌ها یا دوچرخه‌سواران) را شامل می‌شود، بهترین عملکرد را دارند. ممکن است کمی تمرین لازم باشد — و نتایج را می توان از دست داد — اما وقتی کار می کند، واقعاً خوب کار می کند و یک عنصر خلاقانه اضافی به عکس های شبانه شما اضافه می کند.

با این حال، همه تلفن‌ها این را به صورت استاندارد ندارند، و اگرچه برخی از برنامه‌های شخص ثالث وجود دارند که قصد دارند آن را تکرار کنند، من بسیاری از آنها را پیدا نکرده‌ام که واقعاً کار کنند یا به کیفیتی که با پیکسل‌ها به دست آورده‌ام نزدیک باشند.

 
اگر از حالت های حرکتی استفاده کنید

6. عکس های خود را ویرایش کنید

مانند هر عکس خوب، گرفتن عکس تنها نیمی از داستان است. این نحوه ویرایش آن است که می تواند بزرگترین راه برای تبدیل آن به یک اثر هنری واقعی باشد. من از Adobe Lightroom Mobile برای اکثر ویرایش های خود استفاده می کنم، اما Snapseed گوگل نیز واقعا قدرتمند است و در iOS و Android کاملا رایگان است. طبیعتاً، عکس‌های شب ممکن است تاریک باشند، بنابراین ممکن است بخواهید با بالا بردن نوردهی شروع کنید. هر چند مراقب باشید؛ تصاویر در نور کم، حتی عکس‌های حالت شب خوب، نویز تصویر (دانه‌ای مبهم) دارند که هر چه بیشتر تصویر را روشن کنید بدتر و بدتر به نظر می‌رسند. ممکن است لازم باشد برخی از هایلایت ها را کاهش دهید (مخصوصاً اگر از نورهای روشن خیابان عکاسی کرده باشید) و سایه ها را با یک لمس تقویت کنید تا همه چیز را متعادل کنید. به جزئیات توجه کنید و مطمئن شوید که آن را خیلی دور نمی کنید. از آن زمان به بعد، کاملاً به آنچه احساس می کنید خوب به نظر می رسد بستگی دارد، بنابراین مدتی را صرف بازی با ابزارهای موجود کنید و ببینید چه چیزی می توانید به دست آورید. من شخصاً متوجه می‌شوم که صحنه‌های شبانه اغلب می‌توانند مانند تصاویر سیاه و سفید عالی به نظر برسند، زیرا کنتراست طبیعی نورهای روشن و پس‌زمینه‌های تیره به خوبی به یک تبدیل تک رنگ کمک می‌کند.

 

خواندنی های مای‌تل

مشاهده بیشتر
اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

شیائومی یا سامسونگ، کدوم بهتره؟ اگه دارید برای سال 2024 دنبال گوشی اندرویدی...

کدام مدل‌های سامسونگ دارای تشخیص چهره هستند؟ اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

کدام مدل‌های سامسونگ دارای تشخیص چهره هستند؟

گوشی‌های سامسونگ که دارای ویژگی تشخیص چهره هستند، امکان افزایش امنیت و راحتی...

نکات عکاسی حرفه‌ای در شب اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

نکات عکاسی حرفه‌ای در شب

دوربین‌های تلفن در گذشته در شب بی‌استفاده بودند، اما بهترین دوربین‌های تلفن‌هایی که...

طراحی سامسونگ گلکسی A55 5G نقد و بررسی
3 دقیقه زمان مطالعه

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A55

قبلاً اینطور بود که اگر یکی از دستگاه های مقرون به صرفه سری...

چگونه سرعت اینترنت را در گوشی های سامسونگ افزایش دهیم؟ اخبار تکنولوژی
3 دقیقه زمان مطالعه

چگونه سرعت اینترنت را در گوشی های سامسونگ افزایش دهیم؟

همه ما به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و سریع در تلفن های...

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.